Korenje vsak dan za izgubo maščobe in prevencijo raka

korenje

Vsi raki so grozni, a obet raka na prostati je še posebej grozljiv za moške, zato ker udari prav v bistvo moškosti. Rak na prostati pogosto pomeni operacijo, kar lahko vodi do inkontinence in erektilne disfunkcije. Zdravniki se lahko odločijo zdraviti raka na prostati tudi s terapijo “androgenske deprivacije”, ki kemično kastrira moškega. Vodi pa lahko tudi do smrti, še posebej če ni odkrit in zdravljen dovolj zgodaj. Potem je tukaj še njegova očitna neizogibnost, ki še dodaja k strahu. Velika večina moških ga bo na neki točki v življenu dobila. A sedaj poznamo enostavno in poceni stvar, ki lahko razpolovi verjetnost, da ga dobiš.

Korenje

Kitajski epidemiologi so, potem ko so pregledali 10 epidemioloških raziskav, našli osupljivo korelacijo med uživanjem korenja in pojavnostjo raka na prostati. Odkrili so, da bolj pogosto uživanje korenja pri moških člahko zmanjša verjetnost obolenja za rakom na prostati. Odkrili so celo nekaj definitivnih številk: za vsakih 10 gramov konzumiranega korenja na dan, so moški zmanjšali svoj riziko za razvoj raka na prostati za 5 odstotkov. To pomeni, da če moški užijejo vsaj 50 gramov korenja na dan (to je en povprečno velik koren), so njihove možnosti, da zbolijo za rakom na prostati razpolovljene. Raziskovalci domnevajo, da ima to nekaj opraviti z visoko količino karotenoidov, borcev proti raku, ki jih najdemo v korenju.

Koliko korenja pojesti?

To je sicer precej vznemirljiv zaključek, vendar vseeno vsekakor pazi. Na primer, uživanje 100 gramov namesto 50g, ne jamči nujno, da nikoli ne boš dobil raka na prostati. In uživanje 200 gramov na dan ti ne bo dalo dvojne zaščite. Tako kot pri vsem oz. vsakem nasvetu je potrebno uporabiti zdravo mero pameti. Včasih ljudje vzamejo zdrave prehranske nasvete in z njimi pretiravajo. Ne smeš pozabiti, da se tukaj pogovarjamo le o verjetnosti, tako da poskrbi, da bo tvoje uživanje korenja v skladu z ugotovitvami epidemiologov in ne zamenjaj vsega na svojem jedilniku samo s korenjem.

Le en koren na dan, oziroma zaužitje samo 50 gramov korenja na dan, ti nudi precejšnjo zaščito proti tej vrsti raka in zmanjša njegov nastanek za polovico. A morda te niti to ne prepriča dovolj, da bi začel vsak dan jesti korenje. Mogoče moraš biti po glavi udarjen ne samo enkrat, ampak dvakrat ali trikrat. Dobro, ker se znanost od takrat zelo ukvarja z nekaj drugimi obetajočimi se raziskavami korenja, vključujoč eno, ki ugotavlja, kako bi lahko pomagali ljudem izgubiti maščobo in pridobiti mišično maso.

Kaj je v korenju da pomaga pri izgubi maščobe?

Ko so postali izsledki raziskave o korenju in raku na prostati objavljeni, so raziskovalci domnevali, da ima njihov pozitivni učinek nekaj opraviti z veliko količino karotenoidov, ki jih vsebujejo. Čeprav to morda drži, se znanstveniki sedaj osredotočajo na dva maščobna alkohola, ki jih najdemo v korenju in drugih gomoljnicah v velikih koncentracijah. Ta maščobna alkohola sta falkarinol in falkarindiol in danski znanstveniki so odkrili, da obe spojini blokirata maščobne celice, tako da ne absorbirajo več maščobe, Povzročita pa tudi, da mišične celice absorbirajo več glukoze. Tako kot zdravilo proti diabetesu, imenovano roziglitazon, ti dve rastlinski kemikalji kažeta značilnosti za povečanje občutljivosti na inzulin, kar lahko v povezavi s pravilno prehrano in telesno vadbo, vodi do povečanja mišične mase in zmanjšanja telesne maščobe.

Izgleda pa, da se ta dva maščobna alkohola, ki ju najdemo v korenju, borita tudi proti raku na črevesju. Raziskava iz leta 2017 na podganah je ugotovila, da falkarinol in falkarindiol zelo zmanjšata število polipov in tumorjev najdenih v podganah, ki so bile hranjene z velikimi količinami karcinogenov. Še bolj prepričljiva pa je raziskava iz leta 2020, ki je sledila 57.053 prebivalcem Danske, in je potekala od sredine 1990-tih do leta 2016. Ugotovila je, da je bilo pri tistih, ki so pojedli dva do štiri korene na dan, občutno manj verjetno, da bi razvili rak na črevesju, kot pri tistih, ki so konzumirali manj korenja.

Kako uporabiti te informacije

Kako uporabiti te informacije? Kaj se hecaš? Kaj ti je potrebno črkovati? Pojej ta preklemani koren! Vsak dan! En nasvet: korenje je potrebno zaužiti surovo. Korenčkov sok bo verjetno zadostoval, seveda če si ga narediš sam doma in se ne zanašaš na kvaliteto trgovinskih sokov. Dodati moram tudi, da pastinak, še ena gomoljnica, vsebuje še več teh dveh maščobnih alkoholov kakor korenje, vendar dvomim, da hoče kdo jesti surovi pastinak. Večinoma ima okus kot mešanica med korenjem, krompirjem in prepoteno nogavico. Naredi si uslugo in se drži korenja.

Ne spreglej kategorij z ostalimi koristnimi nasveti, naše spletne trgovine in spletne strani naše nove blagovne znamke 

Vitja Sikošek
Vitja Sikošek
Sem Vitja Sikošek, strokovnjak na področju Biosignature modulacije in treningov z utežmi. V zadnjih 25 letih sem pomagal več kot 1000 posameznikom pri preoblikovanju telesa ter izboljšanju zdravja in počutja. Svoje znanje redno izpopolnjujem na izobraževanjih, kar potrjuje tudi preko 15 pridobljenih certifikatov, med katerimi najbolj izstopata PICP (Poliquin performance specialist) nivo 2 in strokovnjak Biosignature modulacije nivo 2. Za več informacij o mojemu delu, kliknite tukaj.
Poliquin Performance Specialist
Poliquin Performance Specialist
ICANS

Viri:

  1. Ulrik Deding, Gunnar Baatrup, Lars Porskjaer Christensen, Morten Kobaek-Larsen, “Carrot Intake and Risk of Colorectal Cancer: A Prospective Cohort Study of 57,053 Danes,” Nutrients, Volume 12, Issue 2, 27 January, 2020.
  2. Morten Kobaek-Larsen, Rime B. El-Houri, Lars P. Christensen, Issam Al-Najami, Xavier Fretté and Gunnar Baatrup, “Dietary polyacetylenes, falcarinol and falcarindiol, isolated from carrots prevents the formation of neoplastic lesions in the colon of azoxymethane-induced rats,” Food and Function, Issue 7, 2015.
  3. Rime El-Houri, Dorotka Kotowska, Kathrine Christensen, et al. “Polyacetylenes from carrots (Daucus carota) improve glucose uptake in vitro in adipocytes and myotubes,” Food and Function, Issue 7, 2015.
  4. Xu X1, Cheng Y, Li S, Zhu Y, Xu X, Zheng X, Mao Q, Xie L. Dietary carrot consumption and the risk of prostate cancer. Nur J Nutr. 2014 Dec;53(8):1615-23.

Morda te zanima tudi