Holesterol? Znižaj ga z indijskim trpotcem

Psilium

Holesterol je mehka snov kot vosek in jo najdemo v krvnem obtoku ter v vsaki naši celici. Prispeva k proizvodnji celične membrane, hormonov, vitamina D in žolčnih kislin, ki nam pomagajo pri prebavi maščob. Nastane v jetrih, kar nekaj pa ga telo dobi s hrano. Pri njegovi razgradnji nastajajo v jetrih žolčne kisline, ki se izločajo v prebavila in so nujno potrebne pri prebavi maščob, ki jih dobimo s hrano.

Maščobe v krvi so holesterol in trigliceridi in so v vodi netopni. Holesterol ima zelo pomembno vlogo v našem telesu, opravlja številne vitalne funkcije v telesu in je ključnega pomena za nevrološke funkcije.

Vrste “holesterola”

Dejansko je holesterol samo en in vrste holesterola so v bistvu različne vrste lipoproteinov, to je transportnih sredstev, ki holesterol prenašajo preko krvi po telesu.

Kot že rečeno, 75 % holesterola našega telesa nastane v jetrih. Večina nas pozna 2 tipa lipoproteinov, to sta:

HDL ali pogovorno rečeno dobri holesterol – prenaša holesterol iz telesa nazaj v jetra. Ta pa ga nato izločijo. Zato mu rečemo dober.

LDL, slabi holesterol – pa je glavni transporter, ki prevaža holesterol do celic, ki potrebujejo popravila. Obenem se preko drugih mehanizmov oksidira in se nalaga v stene žil, kar je škodljivo.

Naj poudarim še enkrat, kar sem že na začetku. Vrednost skupnega holesterola nikakor ni dober pokazatelj našega zdravja in tveganj za bolezni srca.

Koliko so nivoji holesterola pomembni?

Če smo iskreni, ne vemo koliko so nivoji holesterola pomembni, ko gre za zdravje srca (in v resnici tega nihče ne ve). Tudi če kombiniramo holesterol z vsemi ostalimi bavbavi za srce, kot so slabe maščobe, kajenje, visok krvni pritisk, vnetje in diabetes, to mogoče razloži le polovico rizika za razvoj ateroskleroze. To je bolezen, pri kateri pride do nastanka in rasti oblog v notranjosti naših arterij. Nekaj od ostalih rizikov, vsaj pri moških, vključuje nizke nivoje testosterona ali estrogenske nivoje, ki so bodisi previsoki ali prenizki, a arteroskleroza ostaja malce skrivnostna.

Želeni nivoji holesterola

Kljub temu pa je precej sigurno, da se bo tvoj splošni zdravnik osredotočil na tvoje nivoje holesterola tudi zato, ker so sestavljeni iz lahko merljivih in sledljivih številk. Zdravnikom so dane smernice, koliko bi morala biti ta številka oziroma obseg številk. Ne smemo pa pozabiti, da se skupina kardiologov sreča vsakih nekaj let in spreminja te številke. Stalno spreminja želene nivoje (čisto arbitrarno) na nivoje, ki jih je nemogoče doseči, če jemo karkoli drugega kakor ohrovt in pretlačen kvas.

In zdaj je še hujše, saj uporabljajo nov test, s katerim se lahko igrajo. Test, ki definira, če je tvoj LDL “puhast”, kar je zaželeno ali če je HDL “gost”, kar je zaskrbljujoče.

Kaj vpliva na povišan holesterol?

Najpogostejši vzroki za povišan holesterol so:

  • nezdrav življenjski slog (uživanje preveč alkohola, kajenje, neuravnotežena prehrana, pomanjkanje telesne aktivnosti, prekomerna telesna teža, stres …)
    • bolezni (sladkorna, hipotiroza, kronična ledvična insuficienca, bolezni jeter, anoreksija, akutni hepatitis, lupus …)
    • določena zdravila (diuretiki, beta blokerji, oralni kontraceptivi, ciklosporin …)
kako znižati holesterol

Na žalost ima večina moških preko 30 ali 40 let pogosto nivoje holesterola zunaj “normalnih” nivojev. Tudi tvoji nivoji holesterola po vsej verjetnosti ne bodo nikoli konstantno izpolnjevali trenutnih smernic. Delno tudi zato, ker se lahko dva testa za holesterol, podana dvema različnim laboratorijema ali celo istemu laboratoriju na isti dan, razlikujeta za do 15 odstotkov.

Svetovali ti bodo, da spremeni svoj način prehranjevanja. Čeprav dieta verjetno ne igra velike vloge pri nivojih holesterola. In zelo mogoče ti bodo tudi predpisali statine, zdravila za zniževanje holesterola. Stres zaradi vsega tega je dovolj, da dobiš srčni napad, kar je seveda zelo ironično.

Znižaj svoj holesterol na naraven način

Navkljub napisanemu pa je vseeno dobro paziti na nivoje holesterola in jih držati vsaj približno blizu nivojem, ki jih priporočajo kardiologi. Eden najlažjih načinov, da to dosežeš, je s topno vlaknino imenovano PSILIUM ali indijski trpotec.

PSILIUM je po karakteristikah najbolj zaželena vlaknina. Indijski trpotec oz. Psilium so lupine semen iz rastline Plantago. Vsebuje zelo veliko netopnih vlaknin, ki v kontaktu z vodo nabreknejo in ustvarijo gel, ki nam pomaga pri zmanjševanju apetita, izboljša prebavo in očisti prebavni sistem.

Psilium znižuje holesterol tako, da ujame žolč (in z njim holesterol), substanco, ki jo izločajo jetra, da emulgira delce maščob tako, da jih lahko encimi lažje obdelajo. Kar je dobro, saj je žolč po navadi v enem samem obroku nekajkrat recikliran. A ko je žolč ujet s psiliumom in eliminiran z blatom, morajo jetra proizvesti več žolča.

Holesterol pa je njegova komponenta. S forsiranjem jeter, da ga proizvedejo več, se zgodi dejansko zmanjšanje holesterola. Zakaj? Ker morajo jetra izločiti slab holesterol iz krvnega obtoka, da lahko proizvedejo več žolča, ki je potreben za pravilno prebavo.

Zgodi dejansko zmanjšanje holesterola. Zato, ker morajo jetra izločiti slab holesterol iz krvnega obtoka, da lahko proizvedejo več žolča, ki je potreben za pravilno prebavo. LDL (slab) holesterol se zniža, brez vpliva na HDL (dober) holesterol.


Kako psilium vpliva na holesterol

Raziskave kažejo, da lahko jemanje le 7 do 10 gramov psiliuma na dan zniža serumski skupni holesterol od 4 do 11 odstotkov in zniža serum LDL holesterola od 6 do 18 odstotkov. To je zelo veliko, saj je bilo za vsako 1 odstotno znižanje v serumskem skupnem holesterolu dokazano, da znižuje riziko srčne bolezni za 2 do 3 odstotke.

Če želiš kontrolirati svoje nivoje holesterola in želiš, da te tvoj zdravnik neha nadlegovati s statini, preizkusi psilium. Dnevna priporočena količina je ena do tri 5 miligramske odmerke psiliuma na dan. Psilium enostavno zmešaš z vodo in ga popiješ pol ure pred obrokom. Naj te opozorim, da uživanje psiliuma zahteva dobro hidriranost skozi ves dan.

Psilium lahko vpliva na absorbcijo določenih zdravil in vitaminov, zato je priporočljivo, da jih vzameš dve uri pred ali po njegovem zaužitju.

Ne spreglej kategorij z ostalimi koristnimi nasveti in naših objav na socialnih omrežjih:

Vitja Sikošek
Vitja Sikošek
Pri delu me motivirajo rezultati, ter zadovoljstvo ljudi katerim lahko pomagam. Sem strokovnjak za modulacijo BIOSIGNATURE, ki sem jo uspešno zaključil na vseh stopnjah. Študiral sem tudi v ZDA na fakulteti za FUNKCIONALNO MEDICINO. S tem delom se ukvarjam že 25 let in s tem namenom sem tudi naredil blagovno znamko in spletno stran VITJA.SI, ki sta plod mojega dela. Glavna strast mojega dela je prebavni trakt, saj verjamem, da je jedro zdravja in počutja skrito v prebavnem traktu. Od nekdaj sem si želel ljudem pomagati s kvalitetnimi izdelki, ki dosegajo svoj namen, a ker z izdelki na trgu nisem bil zadovoljen, sem razvil svoje Premium izdelke visoke kakovosti. Za več informacij o mojemu delu, klikni tukaj.
Poliquin Performance Specialist
Poliquin Performance Specialist
ICANS


Vir:
Luoma, TC. Tip: Drink This to Easily Reduce Cholesterol. Dostopno na: t-nation.com