Zakaj imajo tisti z zdravimi zobmi tudi lepšo postavo?

Zakaj imajo tisti z zdravimi zobmi tudi lepšo postavo? 1

Kako pomembna je skrb za zobe, za vitkejše in bolj zdravo telo?

Ste vedeli, da dosledna skrb za zobe pripomore k boljšemu počutju in lepšemu izgledu? Slaba ustna higiena je neposredno povezana s povišanim tveganjem za nastanek srčnih bolezni, bolezni ledvic, debelosti, diabetesu, slabšemu delovanju možganov, Alzheimerjevi bolezni, šibkim mišicam in kroničnim vnetjem v telesu. In če to še vedno ni pritegnilo vaše pozornosti, naj omenim samo da nezadostna ustna higiena vodi k neprivlačnemu izgledu in obarvanosti zob, kot tudi slabemu zadahu.

Veliko raziskav potrjuje dejstvo, da v kolikor zanemarjate nego svojih zob s tem izpostavljate svoje zdravje nevarnosti

Enkrat letno čiščenje zob in zobnega kamna pri zobozdravniku lahko zmanjša tveganje za srčni napad do 25%.

  • Slaba ustna higiena vodi k boleznim dlesni in izgubi zob, kar povečuje možnost odpovedi srca. Izsledki raziskav so pokazali, da so posamezniki z manj kot 21 zobmi ( odrasel človek jih ima 32) izpostavljeni  za 69% višjemu tveganju smrti zaradi srčnega napada, od tistih ki imajo več kot 21 zob.
  • Število nujnih obiskov pri zobozdravniku se je v zadnjih nekaj letih povišalo za okrog 16%. Velika večina bi se jim z redno dnevno nego, lahko izognila.
  • Raziskava v  kateri je sodelovalo več kot 48.000 moških je pokazala da parodontoza vodi k občutnemu zvišanju tveganju za raka. Najpogosteje gre za rak melanom, pljučni rak, rak mehurja, rak debelega črevesja in rak prostate.
  • Zdravje ustne votline vpliva na stopnjo vnetja v telesu, nabiranje visceralne maščobe, delovanje prebavil, plodnost in  obdelovanje podatkov v možganih.  Pri ženskah npr. slaba ustna higiena in neredno obiskovanje zobozdravnika, lahko privede do težav pri zanositvi.
  • Prav tako slaba ustna higiena in kopičenje vnetij v telesu oslabi vaše telo. Raziskave so pokazale da pri ljudeh, ki izgubljajo zobe upada tudi njihova mišična masa, pri ljudeh z boleznimi dlesni pa njihova moč upada sorazmerno z napredkom bolezni. To je še posebej zaskrbljujoče za starejše posameznike, ki so že tako izpostavljeni večjemu tveganju slabše ustne higiene in vnetij. Ne dovolite da se to zgodi tudi vam.

Skrbite za svoje zobe s pomočjo 8. enostavnih korakov:

  1. Zobe si umivajte vsaj dvakrat na dan. Ne pozabite uporabljati tudi zobne nitke vsaj enkrat na dan.
  2. Uporabljajte električno zobno ščetko in ščetkajte vsak zob posebej. Električne ščetke odstranijo veliko več zobnih oblog in so veliko bolj nežne do naših dlesni, kot pa navadne zobne ščetke. Pazite le da redno menjavate nastavke na zobni ščetki, da se izognete nabiranju bakterij na ščetki.
  3. K zobozdravniku pojdite vsaj dvakrat na leto na pregled in čiščenje zob. Osebna ustna higiena pomaga pri odstranitvi vse hrane in večine bakterij, ki se nabirajo v ustih, redno čiščenje pri zobozdravniku pa prepreči nastanek kariesa in vnetja  v ustni votlini.
  4. Poskrbite da dobite zadostno količino DHA in EPA omega-3 maščobnih kislin vsakodnevno. Omega-3 maščobne kisline so zelo močno protivnetno orodje, jemanje DHA in EPA skupaj pa vzdržuje ustno votlino zdravo in preprečuje nastanek paradontoze. EPA maščobna kislina je nujna, saj preprečuje vnetja v ustih in pripomore k boljšemu zdravju dlesni in zob. DHA maščobna kislina je prav tako pomembna, saj so pri Japoncih ki zaužijejo precej več omega-3 kislin, kot pa na zahodu precej zmanjšana tveganja za nastanek paradontoze. Nizka vsebnost DHA maščobnih kislin vodi k večjemu tveganju za nastanek težav v ustni votlini.
  5. Poskušajte zaužiti vsaj 1,5 g tako DHA kot EPA maščobnih kislin (npr. ribje olje) na dan za zdravje vaših zob. Zadostna količina omega-3 maščobnih kislin, bo poleg  pozitivnega učinka na vaše zobe, zmanjšala tudi vnetje drugod v telesu. 
  6. Raje kot ustno vodo, uporabljajte olje za  čiščenje ustne votline. Čiščenje z oljem izhaja iz ajurvedske medicine in je zelo učinkovito  pri čiščenju ust in odpravljanju vnetij. Enkrat na dan vzemite žlico zelenjavnega olja po možnosti deviško kokosovo olje in ga poskušajte čim dlje zadržati v ustih da bo očistilo tako zobe kot dlesni. Dve minuti grgranja sta že dovolj, nato olje izpljunite in splahnite usta z vodo. Ustne vodice so dolgo veljale za obvezen pripomoček pri dnevni negi zob, vendar NE pripomorejo k zdravju zob, obenem pa naše zobe zabarvajo. Izpiranje ust z oljem pa naša usta očisti, preprečuje karies, pomaga pri razpokanih ustnicah,  obenem pa zobe, dlesni in našo čeljust tudi ojača. Uporabite lahko kokosovo, sončnično, sezamovo ali olivno olje.
  7. Vaša prehrana mora vsebovati dovolj vlaknin. Vlaknine iz hrane nam pomagajo zaščiti naše zobe, vendar naj ta hrana vsebuje cele vlaknine, predelane vlaknine kot so kosmiči ne pridejo v poštev. Glede na izsledke raziskav moški po 65. letu starosti, ob vsaki dodatni porciji sadja in zelenjave bogatih z vlakninami, svoji ustni votlini naredijo uslugo. Njihovo zdravje ustne votline se je ob rednem uživanju zvišalo kar za 30%, za 5% pa se je zmanjšalo sesedanje zob, zaradi pomikanja dlesni.  Priporočljivo je da na dan užijete 27 g vlaknin ali več, vendar je vse kar je nad 23 grami že odličen dosežek.
  8. Hrana bogata z vlakninami mehansko odstranjuje zobne obloge, preden se strdijo. Dovolj zaužitih vlaknin je povezano tudi z boljšim stanjem naših prebavil in manj kroničnih vnetij. Resda sadje in zelenjava bogata z vlakni, zahteva več žvečenja, kar spodbudi proizvajanje večje količine sline, ki deluje antibakterijsko in odstranjuje večje delce hrane na zobeh.

Vaša prehrana naj sproža čim manj vnetij v telesu, zato bodite pozorni da:

  • Jeste vsaj pet porcij sadja in zelenjave na dan.
  • Izločite gluten, saj povzroča vnetje v vaših prebavilih.
  • Izločite umetno narejene trans maščobe, hidrogenirane maščobe in odvečno nasičeno maščobo.
  • Uživajte tako omega-3 kot omega-6 maščobne kisline v enakem razmerju.
  • Zmanjšajte in izločite  predelano in rafinirano hrano iz jedilnika.
  • Zmanjšajte ali izločite navadni sladkor kot tudi fruktozni sladkor iz vaše prehrane.
  • Spijte dovolj vode, minimalno 2 litra na dan in zaužijte več kot 23 g vlaknin na dan. Če s prehrano iz kakršnihkoli razlogov ne zaužijete dovolj vlaknin lahko le te dodate v obliki prehranskega dopolnila PRIMAL FIBER 2E
  • Uporabljate začimbe, ki preprečujejo vnetja v telesu, kot so ingver, kari (curry), kurkuma.

Jejte hrano z nizkim glikemičnim indeksom in nadzorujte raven inzulina v telesu. Slaba ustna higiena je povezana z večjim tveganjem za nastanek diabetesa, druga slaba stran pa je da diabetes poveča nastanek in razvoj bolezni dlesni. Predpogoj za zdravo ustno votlino je nadzorovanje glikemičnega indeksa hrane, kar lahko dosežete tako, da sledite nasvetov iz prejšnje alineje.

V kolikor jeste hrano z  višjim glikemičnim indeksom kot je npr. kruh in ovsena kaša pazite, da zužijete tudi dovolj sadja in zelenjave bogate z antioksidanti, tako da raven inzulina ne niha preveč. Na primer, kombinirajte ovsene kosmiče z malinami ali borovnicami. Vaš krvni sladkor bo pod nadzorom, vaše telo v ravnovesju in vaši zobje zaščiteni.

Uporabite ZELENI ČAJ za zaščito vaših ust. Zeleni čaj pomaga pri uničenju ustnih bakterij, ki povzročajo slab zadah in vnetja. Antioksidanti v zelenem čaju preprečujejo razvoj bolezni, ki povzročajo izpadanje in izgubo zob. Zeleni čaj lahko vključite v svojo zbirko čajev, lahko uporabljate zobno pasto, ki vsebuje zeleni čaj ali pa žvečite žvečilne z ekstraktom zelenega čaja.

Ne pozabite jemati tudi probiotike. Probiotiki so dobre bakterije, ki izboljšujejo delovanje naših prebavil, hkrati pa pripomorejo k boljšemu zdravju naše ustne votline. Raziskave so pokazale, da v kolikor uporabljamo zobno pasto, ki vsebuje probiotike, le-ti zavirajo nastanek zobnih oblog in zmanjšajo pH sline, ter na ta način onemogočijo delovanje slabih bakterij. Probiotiki delujejo na zobe kot antioksidanti, saj nevtralizirajo proste elektrone in preprečijo slab zadah. Zato je zelo pomembno da vključite probiotike v svojo prehrano in jih v obliki prehranskih dopolnil dodate k svoji prehrani.

Vitja Sikošek
Vitja Sikošek
Sem Vitja Sikošek, strokovnjak na področju Biosignature modulacije in treningov z utežmi. V zadnjih 25 letih sem pomagal več kot 1000 posameznikom pri preoblikovanju telesa ter izboljšanju zdravja in počutja. Svoje znanje redno izpopolnjujem na izobraževanjih, kar potrjuje tudi preko 15 pridobljenih certifikatov, med katerimi najbolj izstopata PICP (Poliquin performance specialist) nivo 2 in strokovnjak Biosignature modulacije nivo 2. Za več informacij o mojemu delu, kliknite tukaj.
Poliquin Performance Specialist
Poliquin Performance Specialist
ICANS

Reference:

  • Venkateswara, B., Sirisha, K., et al. Green Tea Extract for Periodontal Health. Journal of the Indian Society of Periodontology. January 2011. 15(1), 18-22.
  • Borutta, A., Pala, E., et al, .Effectiveness of a Powered Toothbrush Compared with a Manual Toothbrush for Orthodontic Patients with Fixed Appliances. Journal of Clinical Dentistry. 2002. 13(4), 131-137.
  • Schwartz, N., Kaye, E., et al. High-Fiber Foods Reduce Periodontal Disease Progression in men Aged 65 and Older. Journal of the American Geriatric Society. 2012. Published Ahead of Print.
  • Iwasaki, M., Yoshihara, A., et al, Longitudinal Relationship between Dietary Omega-3 Fatty acids and Periodontal Disease. Nutrition. 2010. 26(11-12), 1105-1109.
  • Asokan, S., Emmadi, P., et al. Effect of Oil Pulling on Plaque Induced Gingivitis.Indian Journal of Dental Research. 2009. 20(1), 47-51

Morda te zanima tudi