Koristi dihanja skozi slamico

Koristi dihanja skozi slamico 1

Zakaj je dihanje skozi slamico dobra ideja: ljudje smo nenehno pod stresom! Vedno več obveznosti in pritiska negativno vpliva na naš nevroendokrinološki, metabolični in imunski sistem. Ta stres vpliva celo na naš način dihanja. Ko smo pod stresom, jezni ali v paniki, ponavadi dihamo s kratkimi in plitkimi vdihi, kar slabo vpliva na naše telo in počutje. Dobra novica je, da je spreminjanje načina dihanja zelo učinkovito, ter da lahko z vadbo različnih tehnik dihanja zmanjšamo anksioznost, znižamo oksidativni stres, dosežemo boljše ravnovesje parasimpatičnega in simpatičnega avtonomnega živčnega sistema, znižamo krvni pritisk in zmanjšamo srčni utrip v mirovanju. Na kratko, zelo se splača porabiti nekaj minut na dan na posebnih tehnikah dihanja.

Ena takih tehnik je dihanje skozi slamico. Je zelo preprosto in vse kar potrebujete je slamica in pet minut. Pavel Tsatsouline, kettlebell mojster in bivši trener sovjetskih specijalnih sil, se je naučil tehnike s slamico v ruski potapljaški šoli specijalnih sil. Cilj, kot je povedal, je trojni: bolj ekonomična poraba zraka v potapljaški jeklenki, daljši čas držanja zraka med prostim potapljanjem, in, najpomembnejše za nas, izjemno aktiviranje prepone. Ta metoda dihanja vam bo pomagala razviti vaše trebušno ali preponsko dihanje, kar vam bo pomagalo tako med počitkom in regeneracijo kot tudi med telesno aktivnostjo ali treningom.

Večina ljudi nas diha plitko, sesamo zrak v prsa z uporabo medrebrnih mišic, namesto da bi napolnili pljuča z zrakom preko prepone. Skozi čas lahko ta plitek vzorec dihanja povzroči bolečine v vratu, ramenih in križu, ter ohranja živčni sistem v  stresnem stanju. Dihanje skozi prepono, po drugi strani, pa pomaga da pride več kisika v vaše telo, zmanjša bolečino v križu preko stabilizacije hrbtenice, izboljša vašo držo in vas prenese iz delovanja simpatičnega živčnega sistema, ki sproža anksioznost in adrenalin (stanje boj ali beg) v parasimpatični sistem, ki je odgovoren za mirno in počivajoče stanje (počitek in prebava). Dihanje skozi slamico vam bo torej pomagalo, da se sprostite in počutite bolje ter ponovno pridobite neverjeten občutek miru.

Kako dihati skozi slamico:

Ležite na hrbet z eno slamico v vaših ustih. Stisnite nos z eno roko, ali uporabite potapljaško nosno sponko. Sprostite se, zaprite oči in dihajte skozi slamico pet do deset minut. Poskrbite da popolnoma izdihnite, bodite nežni, ne silite izdiha. Rahlo pavzirajte po izdihu, da se začne vdih naravno, brez sile in napora. Samo počakajte, da spontano pride občutek potrebe po vdihu in poskušajte vdihniti v vaš trebuh.

Opozorilo: prvič ko boste to poiskušali, bo vaše telo verjetno v paniki zaradi zmanjšanega pretoka zraka. Ne skrbite. Nadaljujte z globokim in počasnim dihanjem skozi slamico. Potegnite zrak prvo v vaš trebuh in nato v vaša prsa. Po kakšni minuti se bodo vaše telo in vaši možgani sprostili in začeli boste  avtomatično dihati skozi vašo prepono (mogoče prvič v življenju). Ko vam bo dihanje skozi eno slamico postalo enostavno, lahko povežete skupaj dve slamici in tako podaljšate prostor med usti in odprtino za zrak ter tako prisilite vaše telo, da se mora še malo bolj potruditi, da pride do zraka. Lahko jih vstavite eno v drugo ali jih zalepite skupaj z lepilnim trakom. V začetku se boste ponovno počutili, kakor da ne dobite dovolj zraka. Če vas ne bo zajela panika, boste kmalu ugotovili kako prilagoditi vaše dihanje: dlje, počasneje, globje. 

Ko boste enkrat lahko mirno dihali skozi tri skupaj povezane slamice pet do deset minut, ste verjetno dosegli točko, na kateri je vaše telo uspešno sprejelo nov, bolj zdrav vzorec dihanja. Ni potrebe za dodajanje večih slamic. Na določeni dolžini postane to namreč nemogoče, saj bi bili prisiljeni dihati isti zrak ujet v cevi slamic. Nobene potrebe ni po ekstremizmu, poskušajte uživati v procesu relaksacije.

Redna vaja dihanja s slamico lahko pomaga vašemu telesu, da dobi nazaj svoje naravno ravnovesje in zmanjša negativne reakcije na stres, ki ga srečujete v življenju. Dramatično lahko zmanjša tudi občutje anksioznosti in poveča občutek miru. Vadite tako pogosto kolikor lahko, po pet ali deset minut naenkrat. Odlična ideja je, da imate slamico pripravljeno v vašem avtu, pisarni, torbi, zraven postelje, ko ne morete spati… shranite jih povsod! 

Vitja Sikošek
Vitja Sikošek
Sem Vitja Sikošek, strokovnjak na področju Biosignature modulacije in treningov z utežmi. V zadnjih 25 letih sem pomagal več kot 1000 posameznikom pri preoblikovanju telesa ter izboljšanju zdravja in počutja. Svoje znanje redno izpopolnjujem na izobraževanjih, kar potrjuje tudi preko 15 pridobljenih certifikatov, med katerimi najbolj izstopata PICP (Poliquin performance specialist) nivo 2 in strokovnjak Biosignature modulacije nivo 2. Za več informacij o mojemu delu, kliknite tukaj.
Poliquin Performance Specialist
Poliquin Performance Specialist
ICANS

Viri:

  • Tsatsouline, Pavel. Kettlebell, Simple & Sinister. StrongFirst, Inc.2013

Morda te zanima tudi