Naj bo vaša naslednja prha hladna

Naj bo vaša naslednja prha hladna 1

Tuširanje s hladno vodo? Ne, hvala…ali pač? Zveni kot vaja v nepotrebnem trpljenju, ampak s časom postane lažje in koristi odtehtajo prvih trideset peklenskih sekund. Koristi potopitve v hladno vodo so znane že eone. Tisoče ljudi po celem svetu že vključuje hladne prhe v svoje dnevne rutine. Spodbujajo izgubo maščobe, povečajo občutljivost na inzulin, olajšajo bolečine v mišicah, izboljšajo imunski sistem, pomagajo ljudem s kronično utrujenostjo, izboljšajo cirkulacijo, pomagajo pri hitrejši regeneraciji po treningih. in več. Zaradi nedavne popularnosti nizozemca Wima Hofa, z vzdevkom Iceman ali Ledeni mož, ki ga je pridobil zaradi svojih legendarnih podvigov v  hladem vremenu in hladni vodi, pa je postalo izpostavljanje v ledeni vodi tudi modno. A vse modne stvari niso vedno slabe.

Tuširanje s hladno vodo vam dvigne razpoloženje kot nič  drugega. Ko boste prišli izpod hladne prhe, se boste počutili, kot da ste pravkar pokončali zmaja. Imeli boste ogromno energije in pripravljeni boste, da se spopadete z vsem, kar vam pride naproti.  Odprite torej prho in se odločite, da nastavite vodo na hladno. Začetek je najhujši. Močno se morate osredotočiti na globoko dihanje in premagati instinkt, ki vas vleče k pobegu izpod hladne vode. Postanete zelo osredotočeni na sedanjost; vse, na kar ste mislili predtem, nenadoma postane nepomembno. Po kakšnih tridesetih sekundah se zgodi nekaj čudežnega. Hladna voda postane znosna.

Nekaj znanih koristi hladnih prh

Zmanjšanje nivoja stresa. Redno prhanje s hladno vodo nalaga majhno količino stresa na vaše telo, kar vodi k procesu z imenom utrjevanje. To pomeni, da se vaš živčni sistem počasi navaja na obvladovanje zmernega nivoja stresa. Proces utrjevanja vam pomaga, da ohranite trezno in mirno glavo, ko se naslednjič znajdete v stresni situaciji.

Višji nivo budnosti. Hladne prhe zbudijo vaše telo in vzpodbudijo višje stanje budnosti. Hlad vas prav tako stimulira, da dihate globje, znižate nivo CO2 v celem telesu ter se bolje osredotočite. Hladne prhe vam tako pomagajo, da ste pripravljeni in fokusirani skozi dan.

Bolj robusten imunski odziv. Znanstvene študije so razkrile, da tuširanje s hladno vodo poveča količino belih krvnih celic v vašem telesu. Ta krvna telesa ščitijo vaše telo pred boleznimi. Raziskovalci verjamejo, da je ta proces povezan s pospešitvijo presnove, ki stimulira imunski odziv.

Povečanje moči volje. Potrebna je močna volja za vztrajanje v mrazu dalj časa. Z vključevanjem tuširanja s hladno vodo v vašo dnevno rutino krepite vašo moč volje, kar lahko koristi mnogim aspektom vašega življenja.

Izguba teže. Študije so pokazale, da hladne prhe (in izpostavljanje hladu generalno), poleg tega, da direktno pospešijo presnovo,

stimulirajo izgradnjo rjave maščobe. Rjava maščoba je specifična vrsta maščobnega tkiva, ki generira energijo s porabo kalorij. Hladne prhe so zato učinkovito orodje za ljudi, ki želijo izgubiti nekaj kilogramov.

Naj bo vaša naslednja prha hladna 2

Kako začeti

Najbolj enostavno začnete tako, da na koncu vaše običajne tople prhe končate s tridesetimi sekundami najhladnejše vode, ki jo lahko prenesete. Postopno se postavite pod tuš. Ne vrzite se pod hladno vodo kar s celim telesom. Začnite s stopali in dlanmi, rokami in nogami, potem počasi izpostavite trup in na koncu še glavo. Če ste novi pri tuširanju s hladno vodo, ne stopite pod hladen tuš, če vam je že prej hladno. Prhajte se po tem, ko ste preživeli nekaj časa na toploti ali ste še vedno topli od telesne vadbe.

Dihajte globoko. Cilj pri dihanju je, da obdržite normalen vzorec dihanja navkljub rapidnemu znižanju temperature vode. Ne držite zraka ampak poskušajte upočasniti svojo fazo izdiha tako, da je dvakrat daljša od vdiha. To lahko premosti odziv simpatičnega živčnega sistema, ki uravnava odziv bega ali boja v nevarnosti. Poskusite naprimer z dve sekundnim vdihom, ki mu naj sledi štiri sekundni izdih in držite ta vzorec dihanja med stanjem pod hladno vodo. Na začetku je to zelo težko, vendar ne obupajte! Postalo bo lažje! Povečujte čas pod hladno vodo vsak tretji ali četrti dan za deset sekund, dokler ne dosežete ene minute. Ko se boste lahko udobno prhali s hladno vodo nekaj minut, se lahko poslovite od toplih prh in že v začetku pogumno stopite pod hladen tuš. A že minuta ima neverjetne učinke.

Navkljub našemu strahu pred nizkimi temperaturami in mrazom se splača poskusiti s hladnimi prhami. Imajo velike in takojšnje koristi za naše zdravje in um. Če niste pripravljeni tega početi vsak dan v tednu, začnite samo z nekaj dnevi na teden. Večkrat boste to naredili, lažje vam bo postalo. Stisnite zobe in vzdržite prvih trideset sekund. Nagrada bo sledila. S hladno vodo se boste otresli vaše slabe volje ter si nemudoma povečali energijo in motivacijo.

Vitja Sikošek
Vitja Sikošek
Sem Vitja Sikošek, strokovnjak na področju Biosignature modulacije in treningov z utežmi. V zadnjih 25 letih sem pomagal več kot 1000 posameznikom pri preoblikovanju telesa ter izboljšanju zdravja in počutja. Svoje znanje redno izpopolnjujem na izobraževanjih, kar potrjuje tudi preko 15 pridobljenih certifikatov, med katerimi najbolj izstopata PICP (Poliquin performance specialist) nivo 2 in strokovnjak Biosignature modulacije nivo 2. Za več informacij o mojemu delu, kliknite tukaj.
Poliquin Performance Specialist
Poliquin Performance Specialist
ICANS

Viri:

  • Wim Hof Method. Benefits of cold showers. Dostopno na wimhofmethod.com
  • Shugart, Dani. Tip: Take cold showers for a week. Dostopno na t-nation.com
  • Waterbury, Chad, Dr. 10 daily habits of healthy lifters. Dostopno na t-nation.com

Morda te zanima tudi