Članek: 9 Trikov za hitro in trajno izgubo maščobe

Članek: 9 Trikov za hitro in trajno izgubo maščobe 1
  • Pregrešite se

Če želite biti uspešni pri izgubi maščobe, se morate držati predpisane diete, vseeno pa si lahko občasno privoščite kakšno pregreho. Določite si dan v tednu, ko boste povečali vnos ogljikovih hidratov in kalorij. Privoščite si hamburger, krompirček,  pico …

Zakaj deluje: ko se držite stroge diete, se raven leptina v telesu,  zniža. Ta hormon zmanjša vašo lakoto in poviša metabolizem. Ko se raven leptina zniža, resda vaše telo porabi manj kalorij, vendar vi pojeste več kakor prej. Če se občasno prenajeste, se ravne leptina v telesu ponovno zviša, vaš metabolizem se spet pospeši, vi pa niste več tako lačni. Tako porabite več kalorij in jeste manj.
Nasvet: izberite si en dan v tednu ko si za kosilo privoščite karkoli želite. Takrat boste potešili svojo željo po »nezdravi hrani«, obenem pa pomagali do še bolj uspešne izgube maščobe!

  • Jejte pred spanjem

Medtem ko spite, telo črpa aminokisline iz vaših mišic, ki jih možgani potrebujejo za delovanje. Vsakršna izguba mišic negativno vpliva na metabolizem in uničuje  vaš trud  za izgubo maščobe.

Zakaj deluje: če jeste pravo hrano preden se odpravite spat, bo vaše telo pridobilo potrebne aminokisline iz hrane in ne vaših mišic. Izogibajte se vnosu ogljikovih hidratov pred spanjem, bolj priporočljive so beljakovine in zdrave maščobe. Privoščite si npr. skuto, navadni jogurt jogurt brez dodanega sladkorja, naravno arašidovo maslo, oreščke, laneno seme ali proteine. Raziskave kažejo, da tudi kazein,  pomaga pri izgorevanju maščob med spanjem.
Nasvet: za večerjo pojejte 200 g skute, 1 žličko naravnega arašidovega masla, ali 1 merico kazeina, ki ga lahko naročite preko spletne trgovine

  • Pred vadbo zaužijte kompleksne ogljikove hidrate

Veliko ljudi še zmeraj pred treningom posega po enostavnih ogljikovih hidratih z mislijo, da jim bo to koristilo pri ohranjanju energije. Morda bo za kratek čas, vendar vam pa zagotovo ne bo pomagalo pokuriti maščobe kakor kompleksni, počasi prebavljivi ogljikovi hidrati!

Zakaj deluje: Študija, ki so jo opravili na nacionalnem Tajvanskem inštitutu za raziskovanje delovanja človeškega telesa, je potrdila, da so atleti, ki so pred treningom zaužili kompleksne ogljikove hidrate v kombinaciji s kvalitetnimi proteini, pokurili med vadbo neprimerno več maščobnih zalog kakor tisti, ki so zaužili enostavne ogljikove hidrate (sladkorje) in imeli tudi neprimerno več energije za vadbo!
Nasvet: 90 minut pred vadbo zaužite obrok, ki vsebuje ovsene kosmiče, proteine in nekaj oreščkov. Recepte za podobne mešanice najdete na spletni strani.

  • V svoj jedilnik obvezno dodajte maščobo

Mnogi zmotno mislijo, da dieta izključuje vsakršno maščobo, kar ne drži.  Zdrave maščobe kot so npr. Ribje olje, laneno olje, olivno olje itd…, pomagajo pri izgubi telesne maščobe.

Največ ugodnih raziskovalnih poročil opisuje maščobe omega-3. To so večkrat nenasičene in esencialne maščobne kisline – ker jih ne moremo sintetizirati sami, jih za normalno delovanje organizma vnašamo v telo s hrano (pretežno tisto iz morja – ribe, raki). Z ugodnimi učinki na zdravje povezujemo predvsem eikozapentaenojsko (skrajšano EPA) in dokozaheksaenojsko kislino (DHA), ki ju večinoma ni v hrani kopenskega izvora (laneno seme, orehi in kalčki vsebujejo le njuno predstopnjo – alfa-linolensko kislino). Kvalitetne maščobne kisline Omega-3 lahko najdete v spletni trgovini. Zakaj deluje: Ribe kot so npr. losos in postrv vsebujejo veliko omega-3 maščobnih kislin, medtem ko je olivno olje, arašidovo maslo, avokado in jajca, vir enkrat nenasičenih maščob.  Raziskave študij, ki so potekale na univerzi v Kaliforniji, kažejo, da so posamezniki, ki so bili na nizkokalorični dieti in obenem zaužili velik delež zdravih maščob, izgubili precej več telesne maščobe, od tistih, ki so kljub istemu številu kalorij, zaužili več ogljikovih hidratov in manj maščob.
Nasvet: Pazite, da bo vnos maščob, predstavljal med 20% in 30% dnevnih kalorij.
Neverjetno in okusno: Ne veste, kaj bi zajtrkovali? Izberite jajca. Tisti, ki jedo jajca za zajtrk izgubijo več maščobe. Dan začnite s tremi celimi jajci.

  • Jejte sadje, ki kuri maščobo

Določeno sadje, nam je lahko v pomoč, kadar želimo izgubiti maščobo na telesu.

Zakaj deluje: Pol grenivke na dan, ali 2 dl soka sveže grenivke 3x na dan v obdobju 12. tednov in izgubili boste skoraj 2 dodatna kilograma potrjujejo znanstvene raziskave. Grenivka zmanjšuje raven inzulina v telesu in viša metabolizem, s čimer pospešeno izgubljamo maščobo. Jabolka so na primer polna z antioksidanti in encimi, ter prav tako blagodejno vplivajo na izgubo maščobe, še posebej na predelu trebuha.
Nasvet: Pol ure pred zajtrkom pojejte polovico grenivke.

  • Poskrbite, da dobite dovolj kalcija

Mlečni izdelki, poleg  beljakovin, ki jih potrebujejo vaše mišice za rast, prav tako vsebujejo kalcij. Kalcij je zelo koristen pri izgubi maščobe. Kalcij povečuje porabo maščobe.
Zakaj deluje: Rezultati študije, ki so jo opravili na inštitutu v Perthu, so pokazali, da veliko kalcija v obrokih, proizvede bistveno večjo indukcijo termogeneze v primerjavi z manj kalcija, medtem ko se je tudi oksidacija maščob povečala.
Nasvet: Za malico pojejte navadni jogurt brez dodanega sladkorja ali pa cottage cheese z manj maščobami.

  • Jejte organsko hrano

Organsko pridelana hrana je resda malce dražja a bistveno pripomore pri procesu izgorevanja maščobe.
Zakaj deluje: Na podlagi raziskave iz Velike Britanije, organsko mleko vsebuje  do 70 % več omega-3 maščobnih kislin, kot mleko ki ga dobimo v trgovinah. Tudi meso krav, ki so se prehranjevale z organsko travo, vsebuje precej več vitaminov in snovi, ki pozitivno vplivajo na izgubo maščobe ter rast mišic. Zelo pomembno pa je tudi dejstvo, da naravno pridelana hrana ne vsebuje hormonov in zdravil, ki zelo neugodno vplivajo na naše zdravje.
Nasvet: Če si le lahko privoščite, kupujte čim več živil organske pridelave in uživajte hrano s čim manj umetnimi dodatki. Prehranski dodatki REFLEX, ki jih lahko najdete v naši spletni trgovini, so izbrani prav s tem namenom, ker ne vsebujejo umetnih arom, barvil itd…

  • Pijte hladno vodo

Najbolj poceni način, kako izgubiti maščobo, predstavlja pitje vode, še  posebej če je le ta hladna. Marsikdo to težko verjame, vendar deluje, obenem pa prihranite denar.
Zakaj deluje: Na podlagi nemške raziskave, dva kozarca hladne vode lahko zvišata metabolizem do 30 %.  Če spijete dva kozarca vode pred  obrokom, boste tudi manj pojedli in tako izgubili še dodatne kilograme. Dodatne kalorije porablja telo tudi za segrevanje hladne vode na telesno temperaturo.
Nasvet: Pred vsakim obrokom spijte dva kozarca hladne vode.
Ne počnite tega: Ne pijte sodavice in drugih umetno sladkanih pijač, saj te pijače vsebujejo ogromne količine sladkorjev, prav tako pa zbujajo lakoto.

  • Občasno si privoščite manjšo količino soje

Soja je občasno učinkovit porabnik maščobe.
Zakaj deluje: Na podlagi raziskave univerze iz Alabame, so posamezniki ki so občasno uživali 20 g soje v obdobju treh mesecev, izgubili občutno več maščobe na trebuhu od tistih, ki so namesto soje, uživali druge vrste beljakovin. Soja prav tako zvišuje raven rastnega hormona v telesu, ki gradi mišice in pomaga pri izgubi telesne maščobe.
Nasvet: Dodajte 10 g sojinih proteinov vašim šejkom pred in po vadbi.

Vitja Sikošek
Vitja Sikošek
Sem Vitja Sikošek, strokovnjak na področju Biosignature modulacije in treningov z utežmi. V zadnjih 25 letih sem pomagal več kot 1000 posameznikom pri preoblikovanju telesa ter izboljšanju zdravja in počutja. Svoje znanje redno izpopolnjujem na izobraževanjih, kar potrjuje tudi preko 15 pridobljenih certifikatov, med katerimi najbolj izstopata PICP (Poliquin performance specialist) nivo 2 in strokovnjak Biosignature modulacije nivo 2. Za več informacij o mojemu delu, kliknite tukaj.
Poliquin Performance Specialist
Poliquin Performance Specialist
ICANS

Morda te zanima tudi