Dieta in 9 Trikov za hitro in trajno izgubo maščobe

dieta in hujšanje

Dieta

Ena beseda, pet črk in cela znanost za njo. Od najbolj pogosto iskanega pojma do 1001 načina, kako se diete oziroma hujšanja lotiti. Katero dieto izbrati, zakaj ni vsaka dieta primerna za vsakogar. Izbrati pravilno dieto in seznam se nadaljuje …

Navadno je na tej točki že takšna zmeda, da se na koncu ne lotiš ničesar, saj se že vnaprej pripraviš na neuspeh.

V resnici ni tako zelo zapleteno, le ljudje smo postali pravi mojstri v zapletanju dokaj enostavnih rešitev.

Ker te ne želim zmesti še bolj, ti v nadaljevanju podajam napotke, ki ti bodo zagotovo prišli prav in ti pomagali pri hujšanju, ne glede na to ali se lotiš specifične diete ali ne.

1. Podpri svoj proces razstrupljanja in uredi svojo prebavo

Najpogostejša napaka kadar se lotimo diete je, da preobremenimo svoje telo in zbolimo. Hkrati pa povsem pozabimo in zanemarimo izredno pomemben proces razstrupljanja in izločanja strupov iz telesa. 

Kaj se namreč dogaja s tvojim telesom, ko začneš z dieto?

Ko pričneš z dieto, tvoje telo maksimalno obremenijo strupi, ki so bili skladiščeni v maščobah. Za telo in imunski sistem to predstavlja stres in velikokrat se ob nepravilni podpori ter pomoči pri uspešnem izločanju strupov, naše telo odzove na situacijo, tako da zboliš. In spet si na začetku, vmes motivacija že pade in dieta je že pozabljena.

V kolikor pa ti uspe podpreti svoj sistem razstrupljanja in strupe tudi uspešno izločiti bo tudi tvoja dieta uspešnejša.

2. Ne drži se diete 100%

Če želiš biti uspešni pri dieti se načeloma moraš držati predpisane diete, vseeno pa si lahko občasno privoščiš kakšno pregreho. Določi si dan v tednu, ko lahko povečaš vnos ogljikovih hidratov in kalorij. Privošči si hamburger, krompirček,  pico …

Zakaj deluje?

Ko se držiš stroge diete, se raven leptina v telesu,  zniža. Ta hormon zmanjša tvojo lakoto in poviša metabolizem. Ko se raven leptina zniža, resda tvoje telo porabi manj kalorij, vendar ti poješ več kakor prej. Če se občasno prenaješ, se raven leptina v telesu ponovno zviša, tvoj metabolizem se spet pospeši, ti pa niste več tako lačen/a. Tako porabiš več kalorij in ješ manj.


Nasvet: izberi si en dan v tednu ko si za kosilo privoščiš karkoli želiš. Takrat namreč potešiš svojo željo po »nezdravi hrani« in obenem spodbudiš metabolizem, da bo tvoja dieta uspešnejša.

3. Jej pred spanjem

Medtem ko spiš telo črpa aminokisline iz tvojih mišic, ki jih možgani potrebujejo za delovanje. Vsakršna izguba mišic negativno vpliva na metabolizem in uničuje  tvoj trud  za izgubo maščobe, kar pravzaprav sabotira tvojo dieto.

Zakaj deluje?

Če ješ pravo hrano preden se odpraviš spati, bo tvoje telo pridobilo potrebne aminokisline iz hrane in ne iz tvojih mišic. Izogibaj se vnosu ogljikovih hidratov pred spanjem, bolj priporočljive so beljakovine in zdrave maščobe. Privošči si npr. skuto, navadni jogurt jogurt brez dodanega sladkorja, naravno arašidovo maslo, oreščke, laneno seme ali proteine. Raziskave kažejo, da tudi kazein,  pomaga pri izgorevanju maščob med spanjem.


Nasvet: za večerjo pojej 200 g skute, 1 žličko naravnega arašidovega namaza ali 1 merico kazeina

4.Jej kompleksne ogljikove hidrate za večerjo

Veliko ljudi še zmeraj pred treningom posega po enostavnih ogljikovih hidratih z mislijo, da jim bo to koristilo pri ohranjanju energije. Morda za kratek čas, vendar ti zagotovo ne bo pomagalo porabiti maščobe tako zelo kot kompleksni, počasi prebavljivi ogljikovi hidrati.

Zakaj deluje?

Študija, ki so jo opravili na nacionalnem Tajvanskem inštitutu za raziskovanje delovanja človeškega telesa, je potrdila, da so atleti, ki so pred treningom zaužili kompleksne ogljikove hidrate v kombinaciji s kvalitetnimi proteini, pokurili med vadbo neprimerno več maščobnih zalog kakor tisti, ki so zaužili enostavne ogljikove hidrate (sladkorje) in imeli tudi neprimerno več energije za vadbo!


Nasvet: 90 minut pred vadbo si privošči obrok, ki vsebuje ovsene kosmiče, proteine in nekaj oreščkov.

5. V svoj jedilnik obvezno dodaj maščobo

Mnogi zmotno mislijo, da dieta izključuje vsakršno maščobo, kar ne drži.  Zdrave maščobe kot so npr. ribje olje, laneno olje, olivno olje itd…, pomagajo pri izgubi telesne maščobe.

Največ ugodnih raziskovalnih poročil opisuje maščobe omega-3. To so večkrat nenasičene in esencialne maščobne kisline – ker jih ne moremo sintetizirati sami, jih za normalno delovanje organizma vnašamo v telo s hrano (pretežno tisto iz morja – ribe, raki). Z ugodnimi učinki na zdravje povezujemo predvsem eikozapentaenojsko (skrajšano EPA) in dokozaheksaenojsko kislino (DHA), ki ju večinoma ni v hrani kopenskega izvora (laneno seme, orehi in kalčki vsebujejo le njuno predstopnjo – alfa-linolensko kislino).

Zakaj deluje?

Ribe kot so npr. losos in postrv vsebujejo veliko omega-3 maščobnih kislin, medtem ko je olivno olje, arašidov namaz, avokado in jajca, vir enkrat nenasičenih maščob.  Raziskave študij, ki so potekale na univerzi v Kaliforniji, kažejo, da so posamezniki, ki so bili na nizkokalorični dieti in obenem zaužili velik delež zdravih maščob, izgubili precej več telesne maščobe, od tistih, ki so kljub istemu številu kalorij, zaužili več ogljikovih hidratov in manj maščob.
Nasvet: Pazi, da bo vnos maščob, predstavljal med 20% in 30% dnevnih kalorij.

6. Jej sadje, ki kuri maščob

Določeno sadje lahko pospeši porabo kalorij, kadar smo na dieti.

Zakaj deluje?

Pol grenivke na dan, ali 2 dl soka sveže grenivke 3x na dan v obdobju 12. tednov in izgubiš lahko 2 dodatna kilogramapri svoji dieti. Grenivka namreč zmanjšuje raven inzulina v telesu in viša metabolizem, s čimer pospešeno izgubljaš maščobo. Jabolka so na primer polna z antioksidanti in encimi, ter prav tako blagodejno vplivajo na izgubo maščobe, še posebej na predelu trebuha.


Nasvet: Pol ure pred zajtrkom pojej polovico grenivke.

7. Poskrbi, za zadosten vnos kalcija

Mlečni izdelki, poleg  beljakovin, ki jih potrebujejo tvoje mišice za rast, prav tako vsebujejo kalcij. Kalcij je zelo koristen pri izgubi maščobe. Kalcij namreč povečuje porabo maščobe.


Zakaj deluje?

Rezultati študije, ki so jo opravili na inštitutu v Perthu, so pokazali, da veliko kalcija v obrokih, proizvede bistveno večjo indukcijo termogeneze v primerjavi z manj kalcija, medtem ko se je tudi oksidacija maščob povečala.
Nasvet: Za malico pojej navadni jogurt brez dodanega sladkorja ali pa cottage cheese z manj maščobami.

8. Jej organsko hrano

Organsko pridelana hrana je resda malce dražja a bistveno pripomore pri procesu izgorevanja maščobe.


Zakaj deluje?

Na podlagi raziskave iz Velike Britanije, organsko mleko vsebuje  do 70 % več omega-3 maščobnih kislin, kot mleko ki ga dobimo v trgovinah. Tudi meso krav, ki so se prehranjevale z organsko travo, vsebuje precej več vitaminov in snovi, ki pozitivno vplivajo na izgubo maščobe ter rast mišic. Zelo pomembno pa je tudi dejstvo, da naravno pridelana hrana ne vsebuje hormonov in zdravil, ki zelo neugodno vplivajo na naše zdravje.
Nasvet: Če si le lahko privoščiš, kupuj čim več živil ekološke pridelave in uživaj hrano s čim manj umetnimi dodatki.

9. Pij hladno vodo

Najbolj poceni način, kako izgubiti maščobo in pospešiti dieto predstavlja pitje vode, še  posebej če je le ta hladna. Marsikdo to težko verjame, vendar deluje, obenem pa prihraniš še kakšen euro.

Zakaj deluje?

Na podlagi nemške raziskave, dva kozarca hladne vode lahko zvišata metabolizem do 30 %.  Če spiješ dva kozarca vode pred  obrokom, boš verjetno precej manj pojedel/a in tako izgubil/a še kakšen dodaten kilogram. Dodatne kalorije porablja telo tudi za segrevanje hladne vode na telesno temperaturo.
Nasvet: Pred vsakim obrokom spij dva kozarca hladne vode.
Ne počni tega: ne pij sodavice in drugih umetno sladkanih pijač, saj te pijače vsebujejo ogromne količine sladkorjev, prav tako pa le povečujejo lakoto.

Ne spreglej kategorij z ostalimi koristnimi nasveti in naših objav na socialnih omrežjih:
 

Morda te zanima tudi