Kdo skladišči maščobo na tvojem trebuhu?

Članek trebuh#2

Maščoba okrog trebuha je ena izmed bolj trdovratnih. Res se je je težko znebiti. A če poznaš glavnega krivca, ki jo tako lepo skladišči in skrbi, da se je težko znebiš, potem si na odlični poti, da bo tvoj letošnji nakup hlač ali celo kopalk, še bolj samozavesten. Ti kar povem: stres je ta marljivi skladiščnik. V spodnjem članku ti podrobneje pojasnim, kaj se dogaja v tvojem telesu, ko je pod stresom, in kaj ti onemogoča izgubo maščobe.

Stres je tvoj prijatelj. Čisto zares. V veliko situacijah ti lahko reši življenje. Težava pa nastane, ko je ob tebi vsak dan in delovanje tvojega telesa neprestano sili v “višje obrate”. Ob sproščanju stresnih hormonov se namreč sprošča tudi sladkor, maščobe in aminokisline. Vse z namenom okrepiti možgane in skeletne mišice za boj ali beg iz nevarne situacije.

V trenutku, ko občutimo stres, majhna žleza v možganih pošlje alarm v vse organe telesa. Kombinacija teh živčnih in hormonskih alarmov povzroči aktivacijo nadledvične žleze, ki sprosti vrsto hormonov, tudi najbolj znana adrenalin in kortizol. Adrenalin dvigne srčni utrip in izboljša pretok krvi, kortizol pa poveča količino sladkorja ter kisika v krvi in možganih. Dvigne se nam holesterol, hkrati pa zmanjša delovanje mnogih organov, ki v tistem trenutku niso življenjsko pomembni: prebavila, razmnoževalni organ in npr., proces rasti. 

Ob dolgotrajni izpostavljenosti stresu se zaradi upočasnjene prebave in presnove, aktivacije celega niza stresnih hormonov in živčevja, pojavi pomanjkanje hranilnih snovi v telesu in porast števila prostih radikalov. Najpogostejše posledice so utrujenost, nespečnost, bolečine v vratu in hrbtenici, glavoboli, različne prebavne težave, oslabljene kosti, povečanje apetita in seveda skladiščenje maščobe.

Maščoba na trebuhu, ki se pojavi kot posledica stresa, naredi naše telo bolj dovzetno za srčne bolezni, raka in sladkorno bolezen.

Kortizol lahko obvladuješ z določenimi tehnikami. Spodaj najdeš nekaj napotkov:

  • uporabljaj tehnike za umiritev uma in s pozitivno naravnanostjo napoji vsak trenutek dneva,
  • izvajaj vaje za globoko dihanje, še posebej, ko se znajdeš v stresni situaciji (tvoj vdih naj traja 8 sekund, izdih 5),
  • poskrbi za vsaj 7-8 ur spanca,
  • poskrbi za hidriracijo telesa (vsaj med 2 in 2,5 l vode na dan) in dovolj elektrolitov,
  • obroke uživaj vsak dan ob približno isti uri v umirjenem okolju (brez TV-ja in hrušča),
  • iz prehrane izloči vse predelane ogljikove hidrate, še posebej sladkarije in slabe predelane maščobe,
  • izboljšaj razmerje med kalijem in natrijem – uživaj čim več zelenjave,
  • dodaj navadni rožni koren (Rhodiola rosea) in baziliko k svoji prehrani.
  • Uredi svojo črevesno floro, ta je VELIK faktor pri uravnovešanju kortizola . Zelo učinkovito orodje za nižanje vnetja v prebavnem traktu in posledično kortizola dosežeš z rednim vnosom specifičnih probiotikov PREMIUM PRO FLORA, ki zniža stopnjo vnetja v telesu in posledično uravna raven kortizola. Gre za visokokakovosten probiotični preparat, ki ima točno določene seve živih organizmov v točno določenih razmerjih. Izboljša izločanje strupov iz telesa, pomaga pri tvorbi vitaminov v črevesju, ki se posledično v večji meri absorbirajo v telo, pomaga pri uravnavanju krvnega sladkorja in posledično pozitivno vpliva na znižanje % maščobe.

Kortizol pa ni edini, ki vpliva negativno na nabiranje maščobe okoli trebuha. Encim HSD (1-beta hidroksisteroid-dehidrogenaza) je tisti, ki pridno skladišči maščobo in ščiti najbolj trdovratne maščobne celice na trebuhu.

Več kot je prisotnega HSD encima v naših maščobnih celicah, več maščobnih oblog se nam nabira okrog trebuha. In to kljub trudu omejiti izločanje kortizola.

Kako nadzorovati encim HSD, ki kopiči maščobo na trebuhu?

  • V svojo prehrano vnesi več flavonoidov, še posebej tiste, ki so naravni zaviralci encima HSD. To so na primer čebula, jabolka in grenivke. Najbolj učinkovit flavonoid je skupina imenovana polimetoksiiliran flavon (PMF), ki ga najdemo v pomarančah (prisotni so v lupini citrusov). Uživaj sladki koren (sladki koren lahko poviša krvni pritisk, zato je priporočljiv le za kratkotrajno uporabo).

Nenazadnje pa – svoj stres lahko precej zmanjšaš že samo s tem, da poskušaš na situacije pogledati iz drugega zornega kota. Ne pozabi, nič ni tako črno, kot najprej zgleda. Z malo volje in vztrajnosti lahko iz vsake situacije potegnemo kaj dobrega in najdemo rešitev za vse vpletene.  

Ti kreiraš svoj vsakdan – izberi barvitega in prijetnega zate ter svojo okolico.

Ne spreglej kategorij z ostalimi koristnimi nasveti, naše spletne trgovine in spletne strani naše nove blagovne znamke 

Vitja Sikošek
Vitja Sikošek
Sem Vitja Sikošek, strokovnjak na področju Biosignature modulacije in treningov z utežmi. V zadnjih 25 letih sem pomagal več kot 1000 posameznikom pri preoblikovanju telesa ter izboljšanju zdravja in počutja. Svoje znanje redno izpopolnjujem na izobraževanjih, kar potrjuje tudi preko 15 pridobljenih certifikatov, med katerimi najbolj izstopata PICP (Poliquin performance specialist) nivo 2 in strokovnjak Biosignature modulacije nivo 2. Za več informacij o mojemu delu, kliknite tukaj.
Poliquin Performance Specialist
Poliquin Performance Specialist
ICANS

Morda te zanima tudi