Kako v 3 korakih pripravite svoj upočasnjen metabolizem, da začne spet porabljati kalorije in to še bolj učinkovito kot prej?

Ste že povsem  obupani in jezni, ker se kazalo na tehtnici ne premakne nikamor? Prepričani ste, da se trudite, a se je vaša teža ustavila in ne gre in ne gre več naprej?

Se je vaš metabolizem ‘polenil’ in vam nikakor ne uspe prestaviti v višjo prestavo, ki bi spodbudila delovanje vašega metabolizma? Upam, da se še niste zatekli k raznoraznim dietnim tabletkam, ki bodo namesto vas pokurile vso odvečno maščobo in izoblikovale vaše telo, in da se ne poslužujete neumnih diet, kot je npr. bananina ali kakršnakoli druga neumna dieta. Verjeli ali ne, vedno več ljudi se zateka k takšnim drastičnim ukrepom, ki pa ne prinašajo nič dobrega. Ste že videli koga, ki bi živel od ene vrste hrane in izgledal zdravo in fit? Morda se vam bo zdelo, da raznorazne tablete, ki vam pomagajo pri hujšanju, dejansko delujejo, a verjemite, da temu ni tako. Sprva boste še morda izgubili kakšen kilogram, vendar to zagotovo ne bo trajalo, je obenem zelo nezdravo, prej ko slej boste deležni jo-jo efekta in kar je najslabše, vaš metabolizem se bo še bolj upočasnil.

Zakaj se metabolizem upočasni?

Vaš metabolizem nadzorujejo vaši hormoni, ki imajo zelo močan vpliv, vendar so obenem zelo občutljivi. To je seveda dobra stvar, saj le na ta način, hormoni pravilno in učinkovito opravljajo svoje delo. VENDAR, nenehni napadi, katerim so hormoni med raznoraznimi drastičnimi dietami,  podvrženi v kombinaciji s ‘čudežnimi’ tabletkami, popolnoma iztrošijo vaše žleze, ki proizvajajo hormone, zaradi česar se odzivnost  telesa na te hormone poslabša. To je tako, kot bi imelo počasne, lene delavce, ki ne naredijo ničesar. Pa poskušajte priti do zastavljenega cilja s takšnim tempom.

Kako v treh korakih pripravite svoj upočasnjen metabolizem, da začne spet porabljati kalorije in to še bolj učinkovito kot prej?

Trije enostavni, a učinkoviti nasveti, ki jih lahko vključite v proces obuditve vašega metabolizma iz zimskega spanja, obenem pa poskrbite za optimalno delovanje vaših hormonov.

  1. Vaša prehrana naj vsebuje zelo malo sladkorja. To pomeni, da izločite vse predelane ogljikove hidrate kot so kruh, testenine, riž in večino žitaric. Cela semena in zrnje so boljši od predelanih, saj boste na ta način hitreje pospešili vaš metabolizem in uravnavali delovanje hormonov. Seveda ne smete uživati niti kakršnekoli predelane, tako imenovane ‘junk food’ (nezdrava hrana) kot je čips, sladoled, bombončki in sladkane pijače. Takšna hrana je zelo slaba za vaše zdravje. Raje pojejte več sveže zelenjave in sadje. Tudi pri sadju ne smete pretiravati, saj vsebuje kar precej sadnega sladkorja. Pri zelenjavi pa skorajda ne morete zgrešiti, še posebej dobra za vas je temna listnata zelenjava, kot je špinača, zelena solata (ne ledenka), odlična je tudi zelenjava iz družine križnic kot npr, brokoli, brstični ohrovt, zelje, ohrovt, rukola, cvetača in blitva. Zelenjava vsebuje veliko hranil in vaše telo oskrbuje z antioksidanti, zmanjšuje posledice staranja in vas brani pred raznimi škodljivimi vsiljivci, ki lahko vodijo do rakavih obolenj. Prav tako pripomore k optimalnemu delovanju vaših hormonov in posledično bolj učinkovito spodbudi in poviša delovanje vašega metabolizma.
  2. Druga stvar, ki je zelo pomembna, je da uživate veliko kakovostnih beljakovin. Velika večina ljudi, enostavno ne zaužije dovolj beljakovin. Večina njihove prehrane je sestavljena iz predelanih ogljikovih hidratov, kot je bilo omenjeno že višje v članku, kar pa samo oslabi in upočasni vaše delovanje metabolizma. Če želite pridobiti več mišične mase, je zadostna količina beljakovin ključnega pomena, saj boste prej siti in dalj časa. Uživanje beljakovin, od vas terja tudi več energije, kar pomeni, da boste dejansko porabili več kalorij za prebavo beljakovin, kot za prebavo katerekoli druge hrane. Kakorkoli pogledate, je to odlično za vaše telo. Vendar imejte v mislih, da niso vse beljakovine pridobljene na enak način. Zato je zelo pomembno, da so beljakovine, ki jih uživate res kakovostne, najboljše je seveda meso, ki naj bo če se le da BIO, le tako bo največ ponudilo in tudi dalo vašemu telesu. Rastlinske beljakovine morda niso tako razpoložljive kot živalske, vendar lahko s pravilno kombinacij, dobite zadostno količino le-teh, ki bodo podprle delovanje vašega metabolizma. V vsakem primeru je zadostna količina beljakovin v vaši prehrani, ključnega pomena, kot tudi uživanje malo sladkorja, za najboljše delovanje hormonov.
  3. In že večkrat omenjen nasvet. Izvajajte kratko trajajoče intenzivne treninge. Čeprav je bilo že večkrat omenjeno, je prepričanje da je kardio vadba najboljša za izgubo maščobe, žal še vedno močno zakoreninjeno v miselnosti velike večine ljudi. Seveda temu ni tako, kar ste že lahko prebrali v enem izmed prejšnjih člankov. Veliko bolj učinkovite so visoko intenzivne vaje kot so npr. šprinti. Če izvajate kratke a intenzivne vaje, ki od vas zahtevajo veliko energije, to v vašem telesu povzroči metabolični primanjkljaj, zaradi česar vaše telo porablja kalorije, tudi po 48 urah po končani vadbi. To je tako imenovan AfterBurn efekt, ki resnično spodbudi delovanje vašega metabolizma.Visoko intenzivna vadba je daleč najbolj učinkovita, saj spodbudi delovanje vašega metabolizma in ga potisne v višjo prestavo, tako da porabite več kalorij. Zakaj bi torej izgubljali čas z izvajanjem dolgotrajne enolične kardio vadbe, če lahko dosežete boljše rezultate z izvajanjem krajših intervalnih treningov?

To so enostavni a učinkoviti nasveti, s katerimi lahko začnete že danes in ‘popravite’ svoj metabolizem. Včasih so najbolj očitne rešitve, resnično najboljše, kar pa ne pomeni, da so tudi najlažje. Da popolnoma spremenite način prehranjevanja in začnete z izvajanjem učinkovitih vaj, se sprva marsikomu zdi zastrašujoče, vendar se ob dobri meri vztrajnosti, kar hitro privadite na nov način življenja, rezultati, ki jih ob tem dosežete pa so vsekakor vredni vašega truda.

Bodite potrpežljivi in vztrajni in ne odnehajte, če vam že na začetku ne bo šlo vse najbolje od rok. Fitnes je tako kot učenje vožnje s kolesom. Nekajkrat moraš pasti, preden se lahko pobereš in odpelješ tako kot je treba. Pustite si nekaj manevrskega prostora, ne bodite prestrogi do sebe, a vendar bodite tako vztrajni in odločeni, da ne odnehate.

Vitja Sikošek
Vitja Sikošek
Sem Vitja Sikošek, strokovnjak na področju Biosignature modulacije in treningov z utežmi. V zadnjih 25 letih sem pomagal več kot 1000 posameznikom pri preoblikovanju telesa ter izboljšanju zdravja in počutja. Svoje znanje redno izpopolnjujem na izobraževanjih, kar potrjuje tudi preko 15 pridobljenih certifikatov, med katerimi najbolj izstopata PICP (Poliquin performance specialist) nivo 2 in strokovnjak Biosignature modulacije nivo 2. Za več informacij o mojemu delu, kliknite tukaj.
Poliquin Performance Specialist
Poliquin Performance Specialist
ICANS

Morda te zanima tudi