4 spregledana superživila

superživila

Superživila: Kislo zelje

Če je kakšno živilo ki spada med superživila in če lahko spremeni naše splošno zdravje na boljee, je to kislo zelje. Hkrati je probiotično in prebiotično… Drugače povedano, s kislim zeljem vnesemo v telo dobrotvorne bakterije (probiotike), ki bogatijo našo črevesno floro in jih istočasno hranimo z neprebavljivimi sladkorji (prebiotiki), ki so sicer čisti užitek za bakterije. Imeti zdravo ravnovesje bakterij v našem prebavnem traktu je pomembno iz večih razlogov. Preprečujejo lahko inzulinsko neobčutljivost in nas pomagajo ohranjati vitke. V možgane lahko pošiljajo kemikalije, ki povzročijo sprostitev serotonina in s tem ustvarijo mirnost. Preprečijo lahko vnetja in kot posledico preprečijo tudi velik delež vnetnih bolezni, ki zadevajo ljudi. Brez zdravega ravnovesja bakterij lahko slaba prehrana, zdravila, stres in drugo povzročijo, da postane črevesna stena bolj prepustna. Tako lahko vsiljivci, bakterije, virusi ali celo organski ali neorganski delci, vstopijo prosto v krvni obtok in povzročijo na stotine problemov in bolezenskih stanj.

Kupite le kislo zelje, ki je v trgovini shranjeno v hladilniku. Če je kislo zelje nekaj časa na polici, obstaja dobra možnost, da bodo bakterije neuporabne ali mrtve. Če na paketu piše pasterizirano ali sterilizirano, to pomeni toplotno obdelano, ga takoj odložite, saj proces ubije večino bakterij. Zato ga tudi ne kuhajte, lahko pa ga malo pogrejete. Če imate težave s kislim okusom, ga jejte z narezanimi jabolki, ali pa dodajte nekaj narezane slanine, saj ta naredi vsako stvar bolj okusno.

Kislo zelje je FERMENTIRANO živilo in večina nas dandanes poje premalo fermentiranih živil. Fermentirana živila so izjemnega pomena za zdravo in čvrsto odpornost ter dobro delujč prebavni trkat. Iz tega razloga je smiselno narediti dvoje:

  • Prvič povišati vnos fermentiraninih živil in drugič,
  • vključiti dodatke za regeneracijo prebavnega trakta. Prva na seznamu je PREMIUM PRO FLORA ali superkombinacija z aminokislino L-Glutamin, ki je med drugim pridobljen s fermentacijo. Na posnetku razložim zakaj, pod povezavo pa lahko preberete več o tem paketu:

Superživila: Postrvi

Postrvi so odličen vir beljakovin in so edina sladkovodna riba, ki je dober vir omega 3-maščobnih kislin. A o njih bi morali razmisliti tudi zaradi njihovega vsebovanja vitamina D. Vitamin D je v maščobi topen vitamin, ki ima pomembno vlogo pri razvoju kosti in zob ter pri delovanju imunskega sistema. Med drugim povečuje zmožnost tankega črevesa, da lahko učinkovito absorbira kalcij iz prehrane. Lahko vpliva direktno na mišična tkiva, ko je enkrat pretvorjen v svojo aktivno obliko D3, ker imajo mišice receptorje za vitamin D. Postrvi vam dajo zmerno do visoko dozo vitamina D3, ki mu pravimo tudi cholecalciferol. Ker je topen v maščobah, se lažje absorbira v prisotnosti maščob, kar je priročno, ker so postrvi bolj mastne ribe. Večina ljudi ne dobi dovolj sončne svetlobe in zato lahko izbira živil, ki ga vsebujejo, zapolni luknjo in pomaga izboljšati vaše zdravje in počutje.

Pečenje je verjetno idealna oblika priprave za postrvi in druge mastne ribe, ki vsebujejo veliko vitamina D, ker lahko pomaga ohraniti dragocene enote tega vitamina. Pri nas so postrvi zelo pogoste in kvalitetne, tako, da bi morale biti redno na vašem jedilniku.

▶️ Priporočljiva količina za zadosten vnos omega 3 zaužitih kvalitetnih rib za odraslo osebo je nekje 700g tedensko. Koncentracijo vitamin D pa je najbolj smiselno meriti v krvi. V kolikor je vasa raven prenizka je smiselno dodajanje le tega.

Superživila: Ajda

Ajda je pravo superživilo. Je odličen vir ogljikovih hidratov, njene beljakovine pa vsebujejo osem esencialnih aminokislin. Ajdova zrna so bogat vir vitaminov skupine B, v njihovih zunanjih plasteh pa je tudi večina mineralnih snovi in flavonoidov, naravnih antioksidantov. Ajda je pomemben vir elementov, kot so cink, baker, magnezij in selen. Ne vsebuje glutena ali eksorfinov, za katere bi morali skrbeti in ima tudi nizek glikemični indeks. Skupaj z fitonutrienti vsebuje ajda tudi chiroinositol, ki pomaga pri presnovi glukoze in celičnem signaliziranju, molekulskem mehanizmu, s katerim celica zazna in se odzove na zunanje dražljaje ter pošilja sporočila drugim celicam. Je tudi boljša kakor oves ali pšenica, kar se tiče zdravja srca in zniževanja slabega holesterola, ima pa tudi protivnetne lastnosti.

Ker ajda hitro raste, se pri njeni pridelavi uporablja malo ali nič pesticidov. Je zelo nasitna, kar pomeni, da je odlična hrana kadar morate skrbeti za svoj kalorijski vnos. Ajda je perfektno živilo za današnji čas in to ne samo zaradi velike hranljivosti, ampak tudi zato, ker je zelo hitro pripravljena.

Superživila: Goveja jetra

Gram za gram so goveja jetra najbolj s hranili bogata hrana, ki jo lahko najdemo v naravi. So eden najbolj potentnih virov vitamina B, posebej vitamina B6 in B12. B vitamini igrajo vlogo v presnovi ogljikovih hidratov, uporabi maščobe in ohranjanju optimalnega nivoja železa v krvi. Vse te stvari direktno vplivajo na vaš nivo energije in sposobnost regeneracije. Jetra so tudi odličen vir za vse vitamine topne v maščobah, A,D,E in K, ki igrajo pomembno vlogo pri ohranjanju močnega imunskega sistema in regulaciji hormonskih nivojev.

Goveja jetra zagotavljajo tudi mnogo mineralov: kalcij, železo, fosfor, kalij, magnezij in cink. Ti minerali so nujni za transport kisika, mišično krčenje in za ohranjanje normalnega ravnovesja tekočin v telesu. Tudi makrohranilna kvaliteta jeter je odlična. V aminokislinskem testu, to je meritev, ki ocenjuje kvaliteto beljakovin odvisno od števila esencialnih aminokislin, rezultat 100 indicira, da je nekaj popolna beljakovina. Goveja jetra imajo rezultat 152. So tudi dober vir esencialnih maščobnih kislin EPA in DHA. Te maščobne kisline igrajo vlogo pri povečanju puste telesne mase, znižujejo telesno maščobo in znižujejo čas trajanja mišične utrujenosti.

Če ne marate okusa, jih namočite v nekaj kislega, kot je limonin sok ali kis. Ne jejte ali kuhajte jih cele, narežite jih ali še zamrznjene naribajte. Skrijte jih v druga živila in jedi, kot je mleta govedina ali jih popražite. Splača se potruditi in najti način za zaužitje te prehranske bombe.

Ne spreglejte kategorij z ostalimi koristnimi nasveti, naše spletne trgovine in spletne strani naše nove blagovne znamke 

Vitja Sikošek
Vitja Sikošek
Sem Vitja Sikošek, strokovnjak na področju Biosignature modulacije in treningov z utežmi. V zadnjih 25 letih sem pomagal več kot 1000 posameznikom pri preoblikovanju telesa ter izboljšanju zdravja in počutja. Svoje znanje redno izpopolnjujem na izobraževanjih, kar potrjuje tudi preko 15 pridobljenih certifikatov, med katerimi najbolj izstopata PICP (Poliquin performance specialist) nivo 2 in strokovnjak Biosignature modulacije nivo 2. Za več informacij o mojemu delu, kliknite tukaj.
Poliquin Performance Specialist
Poliquin Performance Specialist
ICANS

Viri:

  • 12 Overlooked Foods You Should Be Eating. The Best Foods To Add to Your Diet.

Morda te zanima tudi