Stopala! Opravi test kako učinkovito jih nadziraš

Stopala! Opravi test kako učinkovito jih nadziraš

Test: “Kako dobro nadziraš svoja stopala” pokaže kakšen nadzor nad stopali imaš…

Človeška stopala so čudež kompleksnega inženiringa. Vsako je sestavljeno iz 26 kosti, 33 sklepov in preko 100 struktur mehkega tkiva, ki formirajo mišice, tetive in ligamente. Da sploh ne omenimo 150.000 živčnih končičev, ki se nahajajo na podplatu vsakega stopala.

Naše telo potrebuje vse te sestavne dele, delujoče na polni kapaciteti, da bi doseglo impresivni skok v višino, šprint ali mrtvi dvig. Vendar so naša stopala, bolj pogosto kot ne, izgubila to svojo zmožnost in negativne posledice so lahko daljnosežne. Napredni zdravniki, ki se specializirajo za zdravljenje motenj na čeljusti, upoštevajo pacijentovo držo stopal in njihovo kontrolo pri načrtovanju načrta zdravljenja.

Mnogo aktivnih ljudi naredi več kot 10.000 korakov na dan. Dodajte k temu dejstvo, da večina ljudi ne nosi primerne obutve ali imajo togost na enem ali več od 33. sklepov in dobimo perfekten scenarij za slabo mehaniko stopal, ki lahko povzroči bolečine v gležnjih, kolenih, spodnjem hrbtu ali celo v prej omenjeni čeljusti.

Čevlji so pogosto krivec, zato ker poslabšajo izolirano akcijo vsakega nožnega prsta. In če nosite čevlje z visoko peto ali kavbojske škornje, postane situacija eksponentno slabša, zato ker so vaši prsti stisnjeni skupaj kot sardine v konzervi. To ima za posledico slab motorični nadzor vaših stopal. V bistvu postanejo vaša stopala “neumna”, ker vaši možgani izgubijo sposobnost, da efektivno nadzirajo sklepe in mehka tkiva v stopalih.

Testirajte svoja stopala

Tukaj je enostaven, osnovni test, s katerim lahko ugotovite ali imate primeren motorični nadzor nad vašimi stopali. Stojte bosi s stopali v širini ramen. Lahko dvignete palec, brez dvigovanja ostalih prstov? Lahko dvignete štiri manjše prste, medtem ko palec ostane na tleh?

Če niste opravili testa, to pomeni, da vaša stopala nimajo motorične kontrole, ki jo potrebujejo. Delajte to vajo med dnevom v sedečem položaju in nato napredujte do stoječe variacije, ki predstavlja večji izziv. Verjetno boste potrebovali nekaj tednov, da vam bo uspelo pravilno izvesti to vajo, in na začetku boste morda morali uporabiti prosto roko za držanje prstov, ki bi morali ostati statični, navzdol.

Naslednji korak je, da se posvetimo dilemi čevljev. Zapomnite si, navadni čevlji bodo preprečili vašim prstom, da se prosto gibljejo. Rešitev je, da nosimo nogavice za prste, ki izolirajo prste, tako da se lahko naši možgani ponovno povežejo z vsakim izmed njih. Za tisti čas, ko želite hoditi po hiši bosi, pa lahko poiščete gumijaste ločevalnike prstov.

Sedaj poznate enostaven način za testiranje in izboljšanje motoričnega nadzora vaših stopal. Ko vam ni za izvajati te vaje za motorični nadzor, pa poskrbite, da nosite nogavice za prste ali ločevalnike prstov, tako da lahko vaši nožni prsti znova oživijo. Vaši gležnji, kolena, spodnji hrbet in mogoče celo vaša čeljust, vam bodo hvaležni.

Ne spreglejte kategorij z ostalimi koristnimi nasveti in spletne strani naše nove blagovne znamke ⤵️

Vitja Sikošek
Vitja Sikošek
Sem Vitja Sikošek, strokovnjak na področju Biosignature modulacije in treningov z utežmi. V zadnjih 25 letih sem pomagal več kot 1000 posameznikom pri preoblikovanju telesa ter izboljšanju zdravja in počutja. Svoje znanje redno izpopolnjujem na izobraževanjih, kar potrjuje tudi preko 15 pridobljenih certifikatov, med katerimi najbolj izstopata PICP (Poliquin performance specialist) nivo 2 in strokovnjak Biosignature modulacije nivo 2. Za več informacij o mojemu delu, kliknite tukaj.
Poliquin Performance Specialist
Poliquin Performance Specialist
ICANS

Vir:

  • Waterbury, Chad, Dr..Get Your Feet in Control.
  • Dostopno na: chadwaterbury.com

Morda te zanima tudi