Anne Hathaway se je odpovedala veganstvu

Anne Hathaway

Anne Hathaway se je odpovedala veganstvu in se takoj počutila obnovljeno, tako je povedala, v nadaljevanju pa podrobneje. Odpovedati se mesu, ribam, mlečnim izdelkom in drugim živalskim izdelkom, da bi ostali vegani, je lahko težko za vse, tudi z Oskarjem nagrajene igralke.

Za nekaj let je igralka Anne Hathaway postala veganka, medtem ko je delala na vlogah, kot so Catwoman in Fantine v Les Miserables. Ta teden pa je razkrila, da je ponovno začela jesti ribe – in kot je sama opisala, je pri tem občutila, da so postali njeni možgani obnovljeni, kot pri “računalniškem resetu”, po intervjuju v ameriški reviji Tatler.

Igralki Anne Hathaway niso tuje ekstremne diete. Nekoč je živela na dveh tankih kvadratkih posušene ovsene paste na dan, kot je povedala v prejšnjih intervjujih. Prav tako je izvajala čiščenja, da bi izgubila telesno težo za določene vloge. Ampak novica, da je opustila veganstvo – vsaj začasno zaradi rib – je poudarila, kako težko je lahko za ljudi dobiti dovolj potrebnih hranil na restriktivnih dietah.

Jonathan Valdez, registriran dietetični nutricionist (RDN), iz mesta New York, ve vse o tranziciji iz veganskega prehranjevanja do vključevanja mesa v svojo dieto. “Vegan sem bil pet let, a sem ponovno začel jesti meso, zaradi preprostosti priprave ter da bi povečal raznolikost v svojem prehranjevanju. Pa tudi, da bi obnovil svoje nizke vrednosti železa in vitamina B12 nazaj v normalne,” je povedal za Healthline.

Medtem, ko lahko osebna prepričanja ustavijo ljudi, da bi jedli meso, so prednosti pustega mesa in perutnine v prehranjevanju dobro dokumentirane. Valdez ima stranke, ki so spet začele jesti nemastno meso in mlečne izdelke, kar jim je obnovilo vrednosti vitamina B12, železa, vitamina D, holina in kalcija nazaj na normalne nivoje. Za vegane je lahko izziv zagotoviti ustrezno konzumacijo nekaterih hranil.

Se hočete počutiti najboljše mogoče kot vegan ali razmišljate o ponovnem vnosu mesa? Ti prehrambeni strokovnjaki so podali svoja mnenja.

Anne Hathaway se je odpovedala veganstvu ker po njenem je veganizem lahko izziv

Postati vegan in dobiti vsa potrebna hranila ni tako lahko, kot si misli večina ljudi. Vegani morajo dopolnjevati svojo dieto s kalcijem, vitaminom D, železom, vitaminom B12 in cinkom. Prav tako potrebujejo več beljakovin – približno 10 odstotkov več kot mesojedci, je za Healthline povedala Kim Larson, RDN, trenerka za zdravje in prehrano iz Seattla.

Ker ne poznamo podrobnosti načrta Anne Hathaway prehranjevanja in telesne vadbe med njenim veganstvom, Larsonova meni, da morda ni zaužila ali dobila dovolj železa v svoji dieti. Zaradi tega bi se lahko počutila utrujeno, letargično in zamegljenega uma. Uživanje premalo rastlinskih beljakovin skupaj z zaužitjem malo kalorij, bi lahko pomenilo, da je njeno telo razgrajevalo svoje lastno mišično tkivo. To, v povezavi z naporno fitnes rutino, bi tudi lahko bilo krivo za ekstremno utrujenost.

Niste prepričani, da dosegate vse prehranske cilje, ki jih morate, z vegansko dieto? Kontaktirajte dietetika ali nutricionista, da oceni vaš prehranski vnos, svetuje Larsonova.

Lahko ste ZA rastline, brez da ste vegan

Raziskave podpirajo veganizem v smislu zniževanja rizika za bolezni in znižanja teže, vendar so tudi druge diete, naprimer mediteranska, povezane s koristmi za zdravje srca. Mediteranska prehrana vključuje jajca, ribe, pusto meso in mlečne izdelke.

Larsonova je izpostavila, da se prehranjevanje bazirano na rastlinah – drug popularen način prehranjevanja s koristmi za zdravje – razlikuje od veganstva in vegetarijanstva. “Pomeni, da napolnimo polovico krožnika z zelenjavo, drugo polovico pa s polnovrednimi žiti in beljakovinami – karkoli imate radi in karkoli vam pomaga, da se počutite dobro,” je omenila. “Meso dobavi preobilje pomembnih hranil, tako kot ribe, jajca, soja, oreščki, semena, stročnice, visoko proteinska žita…skupaj z beljakovinami.”

“Moramo biti bolj odprti do sprejemanja svojih lastnih odločitev, kaj bomo jedli, upoštevajoč svoje vrednote in optimalno zdravje. Ne pa se ravnati po zvezdnikih.” je dejala Larsonova.

Veganizem ne zagotavlja dobrega zdravja

“Veganski in vegetarijanski trendi polnijo zvezdniško skupnost, vendar ne rabimo biti vegani, da bi bili zdravi. Je trendovsko, a ni nujno potrebno za dobro zdravje,” je povedala Larsonova. Nekatere raziskave so pokazale, da lahko vključevanje nemastnega mesa in rib v naše diete poveča vnos potrebnih hranil, tako da ljudje, ki jih jedo, z večjo verjetnostjo dobijo vse, kar potrebuje njihovo telo.

“Prehranjevati se po veganskem ali vegetarijanskem življenskem stilu ni nujno boljši način prehranjevanja – in sigurno ni za vse – je samo drugačen vzorec prehranjevanja.” je dodala.

Tudi meso ima koristi

“Poročano je bilo, da je Anne Hathaway prekinila z veganstvom z jedenjem lososa,” je za Healthline povedala Amy Gorin, RND, iz območja New Yorka. “Ta mastna riba vsebuje dosti hranil, ki jih je mogoče Anne primanjkovalo. Za začetek je dober izvor beljakovin. Priskrbi tudi omega-3 maščobne kisline, ki so zelo koristne za telo, vključujoč možgane,” je povedala.

Meso, še posebej rdeče meso, je odličen vir heme železa, ki je najbolj bio-razpoložljiva oblika železa. To se nanaša na proporcijo hranila, ki je absorbiran iz diete in potem uporabljen za normalno funkcioniranje telesa. Vegani zaužijejo non-heme železo, ki je oblika železa, ki jo telo ne absorbira tako lahko. Obstajajo pa načini za povečanje absorbcije, naprimer da damo skupaj vir vitamina C, kot je limonin sok, z virom železa, kot je špinača.

“V telesu železo igra mnogo pomembnih in nujnih vlog, vključujoč kreiranje hemoglobina, ki transportira kisik po vsem telesu. Vlogo ima tudi pri kreaciji nekaterih hormonov v telesu in vezivnih tkivih,” je razložila Gorinova. “Če dobimo premalo železa, to lahko vodi do anemije zaradi deficita železa – in simptomi anemije vključujejo utrujenost, bledo kožo, iritabilnost, slab apetit in občutke omotičnosti.”

Vegani morajo biti pozorni na vnos železa ter prav tako na vnos beljakovin, da bi se počutili najboljše. “Na veganski dieti je včasih potrebno, da jemljete določene prehranske dodatke za hranila, ki jih je težje pridobiti s takšnim načinom prehranjevanja. To lahko vključuje vitamin B12, zato ker je veliko dobrih virov tega vitamina živalskega izvora,” je povedala Gorinova. Mogoče je potrebno premisliti tudi o dodajanju EPA/DHA omega-3 maščobnih kislin, ki obstajajo tudi v veganskih verzijah, bazirajoč na algah.

Biti bivši vegan je OK

Smiselno je, da se je Anne Hathaway počutila, da potrebuje uživanje rib za resetiranje svojega telesa, po Lyssie Lakatos in Tammy Lakatos Shames, RND, iz mesta New York. “Ko vegani ponovno dodajo meso k svojim dietam, se lahko počutijo boljše, močnejše in imajo več energije, če jim je primanjkovalo železa. Veganske in vegetarijanske diete imajo pogosto nizko vsebnost železa, ker so najboljši in najboljše absorbirani viri le tega živalski proizvodi,” sta povedali za Healthline.

Vegan, ki se je vrnil k uživanju mesa ali perutnine se lahko na začetku počuti polno, zaprto ali napihnjeno, vendar jim pri teh simptomih lahko pomaga, da ga začnejo dodajati v majhnih porcijah. Pomaga lahko tudi, da nadaljujejo z uživanjem dosti zelenjave in vlaknin. Ko njuni klienti ponovno dodajo meso v svoje diete, jih nutricionistki opomnita, da obdržijo večino svoje diete rastlinskega izvora, za borbo proti kroničnim boleznim. “Meso je bogat vir beljakovin in pogosto pride zraven z maščobo – in oba makronutrienta potrebujeta dlje časa, da sta prebavljena, kot tipična visoko vlakninska hrana polna ogljikovih hidratov, ki jo jedo vegani, “ sta razložili.

Ne spreglejte kategorij z ostalimi koristnimi nasveti, naše spletne trgovine in spletne strani naše nove blagovne znamke ⤵️

Vitja Sikošek
Vitja Sikošek
Sem Vitja Sikošek, strokovnjak na področju Biosignature modulacije in treningov z utežmi. V zadnjih 25 letih sem pomagal več kot 1000 posameznikom pri preoblikovanju telesa ter izboljšanju zdravja in počutja. Svoje znanje redno izpopolnjujem na izobraževanjih, kar potrjuje tudi preko 15 pridobljenih certifikatov, med katerimi najbolj izstopata PICP (Poliquin performance specialist) nivo 2 in strokovnjak Biosignature modulacije nivo 2. Za več informacij o mojemu delu, kliknite tukaj.
Poliquin Performance Specialist
Poliquin Performance Specialist
ICANS

Vir:

Anne Hathaway Felt “Rebooted” After Giving Up Veganism.

Dostopno na: www.healthline.com/health-news

Morda te zanima tudi