Vitamin D in bojevniki proti virusom

vitamin d imunski sistem virusi

Katera prehranska dopolnila izbrati, da boste svoje telo pripravili na boj z virusi?

Imunski sistem je vedno delujoč obrambni mehanizem. Da dobro deluje, moramo skozi vse leto skrbeti, da ga ohranjamo v dobri kondiciji. Le dobro delujoč imunski sistem bo naše telo uspešno ščitil pred različnimi virusi in bakterijami. Imunski sistem torej pomaga vzdrževati naše zdravje skozi vse leto.

V jesensko-zimskem času je naš imunski sistem še posebej na preizkušnji. Določene raziskave so potrdile, da imajo v času prehladov in virusnih obolenj največji preventivni učinek na ohranjanje delovanja imunskega sistema hranila, ki so predstavljena v nadaljevanju. 

CINK

Cink pada med življenjsko potrebne elemente in igra vlogo pri več kot 300 presnovnih procesih. Pomemben je za normalno rast in razvoj organizma, nevrološke funkcije, reproduktivne funkcije, za celjenje ran, zaščito celic pred oksidativnim stresom in normalno delovanje imunskega sistema

Blage oblike oksidativnega stresa so pospešeno staranje kože, slabšanje imunskega sistema, zmanjšanje telesnih sposobnosti in vplivi na živčni sistem. Hujše oblike povečane količine prostih radikalov in s tem oksidativnega stresa pa lahko vodijo v povečanje tveganja za razvoj rakastih obolenj, bolezni srca in ožilja, ateroskleroze in podobnih težjih obolenj. 

Tudi cink ima pomembno funkcijo pri vzpostavljanju tesnih stikov epitelijskih celic v dihalnem in prebavnem sistemu. To je ključnega pomena, da se zaradi virusov ali bakterij ne razvijejo tiha vnetja, ki na dolgi rok lahko vodijo v kronična vnetja.

Za vzdrževanje ravnovesja je potreben dnevni vnos cinka, saj telo nima specializiranega sistema za shranjevanje cinka.

Vloga cinka in njegove prednosti

Evropska agencija za varnost hrane (EFSA) za vitamin cink navaja da ima vlogo:

  • pri presnovi ogljikovih hidratov
  • pri kognitivnih funkcijah
  • pri sintezi DNK
  • pri presnovi makrohranil
  • pri presnovi maščobnih kislin
  • pri sintezi beljakovin

in prispeva k:

  • ohranjanju zdravih kosti, las ter nohtov
  • ohranjanju zdrave kože
  • ohranjanju vida
  • ima vlogo pri zaščiti celic pred oksidativnim stresom

Vitamin D

V maščobi topen vitamin D je ključnega pomena za pravilen razvoj, rast in ohranjanje zdravja od rojstva do smrti. Eden izmed najpomembnejših D vitaminov je vitamin D3. Njegova vloga pri ohranjanju zdravih, močnih kosti je že dolgo znana. Vitamin D je odgovoren tudi za vzdrževanje nivoja kalcija v krvi v točno določeni koncentraciji. Le ta omogoča normalno delovanje mišičnih in živčnih celic.

Kaj sploh je vitamin D?

Vitamin D je pravzaprav pro-hormon in ne vitamin. Sam po sebi nima nobene pomembne biološke aktivnosti. V telesu mora biti preoblikovan v svojo aktivno obliko, hormon 1,25 dihidroksiholekalciferol. Šele na tej točki lahko dela svojo magijo, kot je ojačanje vašega imunskega sistema, povišanje nivoja testosterona in celo povečanje spolnega nagona pri ženskah. Lahko bi celo rekli, da je jemanje vitamina D oblika terapije nadomeščanja hormonov in, tako kot druga, bolj znana oblika take terapije (s testosteronom), po raziskavah izboljša telesno kompozicijo.

Pomanjkanje vitamina D je velik problem. Poleg slabšega počutja lahko tudi poslabša bolezni, kat so multipla skleroza, rak in bolezni srca. Vitamin D prav tako igra veliko vlogo pri zdravju vašega imunskega sistema. Njegov nizek nivo lahko igra tudi vlogo pri depresiji.

Na žalost le nekaj vrst živil vsebuje substančne količine vitamina D (kot so losos, olje iz jeter trske (polenovke), gobe in, v manjši meri, rumenjaki v jajcih). Večina zahodnjakov ga tako dobi z jemanjem prehranskih dodatkov z vitaminom D ali preko mlečnih proizvodov ojačanih z njim. Vaše telo lahko proizvede lastni vitamin D, če prejme dovolj sončne svetlobe. Vendar mora biti izpostavljanje soncu zmerno in varno.

Zakaj uživati vitamin D3?

Pozitivne učinke vitamina D3 je potrdila tudi Evropska agencija za varnost hrane (EFSA), saj navaja, da:

  • vitamin D prispeva k normalni absorbciji kalcija in fosforja
  • prispeva k ohranjanju zdravih kosti
  • prispeva k delovanju mišic
  • prispeva k ohranjanju zdravih zob
  • prispeva k delovanju imunskega sistema
  • ima vlogo pri delitvi celic

Več kot 80% ljudi ima veliko pomanjkanje Vitamina D

Nacionalna raziskava Slovenije je pokazala, da kar 80 % odraslih Slovencev v zimskem obdobju trpi za pomanjkanjem vitamina D. Ta procent je nekoliko nižji v poletnih mesec, še vedno pa vsaj polovica prebivalstva tudi poleti trpi za pomanjkanjem tega življenjsko pomembnega vitamina.

Vitamin D zraven zaščite pred težjim potekom okužb pomaga tudi pred zapleti pri drugih boleznih.

Če Vitamin D in cink ojačamo z vitaminom C in Premium Pro Floro (kombinacijo mikrobioloških kultur, ki učinkovito vpliva na zmanjšanje tveganja obolenj zgornjih dihalnih poti), dobimo pravo “bombo” v boju proti virusom.

Tukaj so priporočila dr. Holicka:

  • Če lovite vitamin D naravno, sledite pravilu “brez sončnih opeklin”. Ljudem svetuje, da preživijo na soncu polovico časa, ki bi bil potreben, da dobite blage sončne opekline.
  • Pojdite na sonce med 10 uro dopoldan in 3 uro popoldan, ko so sončni žarki najmočnejši.
  • Bodite pozorni na čas. Ljudje s temno ali temnejšo kožo lahko ostanejo na soncu okoli 30 minut, medtem ko naj tisti s svetlejšo kožo omejijo ta čas na približno 10 minut.
  • Naredite to trikrat na teden, če je mogoče.
  • Med tem časom ne uporabite kreme za sončenje (ker inhibira proizvodnjo vitamina D). Izjema je obraz – zelo malo vitamina D je proizvedeno skozi izpostavljenost obraza soncu, zraven pa povzroča še gubanje kože. Drugače pa redno uporabljajte kremo za sončenje.
  • Jemljite vitamin D takrat, ko izpostavljenost sončnim žarkom ni mogoča. Obstajata dve vrsti lahko dosegljivih dodatkov z vitaminom D. Vitamin D2 (ergokalciferol) je manj učinkovit v dvigovanju krvnih nivojev hormonskega končnega proizvoda (1,25 dihidroksiholekalciferola) kakor vitamin D3 (holekalciferol). Zato uporabljajte D3 kadar je mogoče. Tako varno, kakor racionalno je jemati nekje med 2000 in 4000 IU na dan.

Ne spreglejte kategorij z ostalimi koristnimi nasveti, naše spletne trgovine in spletne strani naše nove blagovne znamke

Vitja Sikošek
Vitja Sikošek
Sem Vitja Sikošek, strokovnjak na področju Biosignature modulacije in treningov z utežmi. V zadnjih 25 letih sem pomagal več kot 1000 posameznikom pri preoblikovanju telesa ter izboljšanju zdravja in počutja. Svoje znanje redno izpopolnjujem na izobraževanjih, kar potrjuje tudi preko 15 pridobljenih certifikatov, med katerimi najbolj izstopata PICP (Poliquin performance specialist) nivo 2 in strokovnjak Biosignature modulacije nivo 2. Za več informacij o mojemu delu, kliknite tukaj.
Poliquin Performance Specialist
Poliquin Performance Specialist
ICANS
  • Luoma, TC. Tip: The Easiest Way to Get Healthier
  • Več na: https://www.italjmed.org/index.php/ijm/article/view/itjm.2018.931/1078
  • Več na: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5409678/
  • Pub med https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3273967/

Morda te zanima tudi