Vitamin D in bojevniki proti virusom

Vitamin D

Kaj o uživanju vitaminov, cinka in drugih dodatkov, s katerimi naj bi se borili proti novem koronavirusu, pravijo naši strokovnjaki? Zdravnik iz UKC Ljubljana celo vlado pozval, naj pripravi strategijo za zaščito z vitaminom D.

V zadnjem času je predvsem veliko govora o vitaminu D in o njegovi učinkovitosti. Zdravnik z UKC Ljubljana Darko Siuka na primer že od začetka epidemije opozarja na pomen tega vitamina pri omejevanju širjenja okužb in pri blaženju posledic bolezni covid-19. Pred dnevi je specialist gastroenterologije celo vlado pozval k takojšnji pripravi strategije za zaščito z D vitaminom.

“Mnogo študij iz preteklosti govori v prid, da vitamin D s svojimi imunomodulatornimi mehanizmi ugodno vpliva na potek virusnih okužb. Ta nova študija govori v pri dokazu, da vitamin D lahko močno zmanjša resnost pri bolezni COVID-19,” je zapisal Siuka, ki se v predlogiu sklicuje na zadnje in zelo odmevne izsledke španske študije.

V bolnišnici v Cordobi so namreč nekatere bolnike z covid-19 takoj začeli začeli zdraviti z visokimi odmerki vitamina D. Ti bolniki so virus praviloma lažje preboleli in niso potrebovali intenzivne nege. Citat iz intervjuja za revijo Žuirnal24. Povezave so dodane na koncu članka.

Zakaj cink zvišuje odpornost?

Virusne okužbe navadno ne moremo skrajšati, a obstaja enostavna rešitev. Študija (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3273967/) kaže, da zaradi cinka trajanje infekcije lahko skrajšamo za 12% – 48%, kar je osupljivo veliko. Kaj je torej tisto, kar cinku po novem daje moč, da pomaga pri premagovanju virusov?

Cink preprečuje širjenje virusov

Cink pada med življenjsko potrebne elemente in igra vlogo pri več kot 300 presnovnih procesih, tudi pri prebavi in celjenju ran. Poleg tega uravnava imunski sistem. Po eni strani ta mineral zvišuje proizvodnjo mikrotelesc, po drugi strani pa pomaga sluznicam narediti pomembno zaščitno membrano, skozi katero virusi ne morejo prodreti. Če pa so virusi vendarle zavzeli telo, cink preprečuje njihovo širjenje, seveda če ga začnemo jemati v štiriindvajsetih urah po prvih simptomih. Takrat omili vnetno reakcijo, ki je odgovorna za težave z nahodom. Cink pa ima tudi druge učinke na naše telo in zdravje. Ne aktivira le obrambe, temveč lahko zajezi različne imunske reakcije, kakršne so tipične za alergije. Zato se je izkazal kot koristen tudi pri zdravljenju senenega nahoda, znano pa je, da cink ohranja kožo zdravo, pospešuje pa tudi rast nohtov in las.

Če Vitamin D in cink ojačamo z vitaminom C in Premium Pro Floro (kombinacijo mikrobioloških kultur, ki učinkovito vpliva na zmanjšanje tveganja obolenj zgornjih dihalnih poti), dobimo pravo “bombo” v boju proti virusom.

Paket ODPORNOST so 4 – je izbrani izdelki namenjeni boljši obrambi telesa pred okužbami. Vključuje 4 ključne dodatke, ki vplivajo na obrambno sposobnost telesa.

  • Številne novejše študije potrjujejo ključno vlogo vitamina D pri virusnih infekcijah, da ta vitamin lahko vpliva tudi na covid-19, je pred dnevi, na okrogli mizi, potrdila tudi endokrinologinja Marija Pfeifer. “Raziskave so pokazale, da tisti, ki imajo dovolj vitamina D, imajo manj virusnih okužb in blažji potek bolezni, če zbolijo. Poleg tega če covid-19 napreduje v pljuča, povzroči t. i. citokinsko nevihto. Če ima posameznik dovolj vitamina D, lahko ugodno umirja ta vnetni pojav v pljučih,” je dejala Pfeiferjeva.
  • Da je temu tako, dodaja tudi infektologinja Mateja Logar, ki je sicer dnevno v stiku s tem novim virusom. “Cink in vitamin D sta potrebna za normalno delovanje imunskega sistema, tako da specifično ne delujeta na covid -19, ampak samo na  izboljšanje imunskega sistema,” pravi strokovnjakinja z Infekcijske klinike v Ljubljani.
  • Probiotične kulture, ki jih vsebuje proflora pozitivno vplivajo na zmanjšanje verjetnosti okužb dihal.
  • Vitamin C kot nujno potrebno orožje kadar je naš imunski sistem pod obremenitvijo.

Več kot 50% ljudi ima veliko pomanjkanje Vitamina D

Raziskava Europena journal of clinical nutrition je v letu 2019 objavila, da več kot 40% ljdi trpi za pomanjkanjem vitamina D, kar 13% pa ima izjemno pomanjkanje. Vitamin D zraven zaščite pred težjim potekom okužb pomaga tudi pred zapleti pri drugih boleznih. Kogar zanima podrobnejša raziskava, prilagam povezavo:

https://www.nature.com/articles/s41430-020-0558-y??utm_source=other&utm_medium=other&utm_content=null&utm_campaign=BSCN_2_DD01_CN_Nature_article_paid_XMOL

Kaj sploh je Vitamin D?

Vitamin D je pravzaprav pro-hormon in ne vitamin. Sam po sebi nima nobene pomembne biološke aktivnosti. V telesu mora biti preoblikovan v svojo aktivno obliko, hormon 1,25 dihidroksiholekalciferol. Šele na tej točki lahko dela svojo magijo, kot je ojačanje vašega imunskega sistema, povišanje nivoja testosterona in celo povečanje spolnega nagona pri ženskah. Lahko bi celo rekli, da je jemanje vitamina D oblika terapije nadomeščanja hormonov in, tako kot druga, bolj znana oblika take terapije (s testosteronom), po raziskavah izboljša telesno kompozicijo.

Pomanjkanje vitamina D je velik problem. Je zelo pogosto in zraven počutja lahko povzroči ali poslabša bolezni kakor so multipla skleroza, rak in bolezni srca. Vitamin D prav tako igra veliko vlogo pri zdravju vašega imunskega sistema. Njegov nizek nivo lahko igra tudi vlogo pri depresiji. Povečanje vašega nivoja vitamina D, če je nizek, pa lahko poveča tudi vašo atletsko zmogljivost.

Na žalost le nekaj vrst živil vsebuje substančne količine vitamina D (kot so losos, olje iz jeter trske (polenovke), gobe in, v manjši meri, rumenjaki v jajcih). Večina zahodnjakov ga tako dobi z jemanjem prehranskih dodatkov z vitaminom D ali preko mlečnih proizvodov ojačanih z njim. Vaše telo lahko proizvede svojega, če dobi dovolj sončne svetlobe. Vendar pa je, kot veste, zaradi dermatologov to ravnanje obravnavano kakor neprekinjeno kajenje cigaret brez filtrov s hkratnim nošenjem vrečke preko glave.

Tukaj so priporočila dr. Holicka:

  • Če lovite vitamin D naravno, sledite pravilu “brez sončnih opeklin”. Ljudem svetuje, da preživijo na soncu polovico časa, ki bi bil potreben, da dobite blage sončne opekline.
  • Pojdite na sonce med 10 uro dopoldan in 3 uro popoldan, ko so sončni žarki najmočnejši.
  • Bodite pozorni na čas. Ljudje s temno ali temnejšo kožo lahko ostanejo na soncu okoli 30 minut, medtem ko naj tisti s svetlejšo kožo omejijo ta čas na približno 10 minut.
  • Naredite to trikrat na teden, če je mogoče.
  • Med tem časom ne uporabite kreme za sončenje (ker inhibira proizvodnjo vitamina D). Izjema je obraz – zelo malo vitamina D je proizvedeno skozi izpostavljenost obraza soncu, zraven pa povzroča še gubanje kože. Drugače pa redno uporabljajte kremo za sončenje.
  • Jemljite vitamin D takrat, ko izpostavljenost sončnim žarkom ni mogoča. Obstajata dve vrsti lahko dosegljivih dodatkov z vitaminom D. Vitamin D2 (ergokalciferol) je manj učinkovit v dvigovanju krvnih nivojev hormonskega končnega proizvoda (1,25 dihidroksiholekalciferola) kakor vitamin D3 (holekalciferol). Zato uporabljajte D3 kadar je mogoče. Tako varno kakor racionalno je jemati nekje med 2000 in 4000 IU na dan, Ne glede kaj jemljete, pa je testiranje edini način, da izveste, če imate dovolj 1,25 dihidroksiholekalciferol,. Krvna vrednost 50 ng/ml je obravnavana kot adekvatna za zdravje.

Ne spreglejte kategorij z ostalimi koristnimi nasveti, naše spletne trgovine in spletne strani naše nove blagovne znamke

Vitja Sikošek
Vitja Sikošek
Sem Vitja Sikošek, strokovnjak na področju Biosignature modulacije in treningov z utežmi. V zadnjih 25 letih sem pomagal več kot 1000 posameznikom pri preoblikovanju telesa ter izboljšanju zdravja in počutja. Svoje znanje redno izpopolnjujem na izobraževanjih, kar potrjuje tudi preko 15 pridobljenih certifikatov, med katerimi najbolj izstopata PICP (Poliquin performance specialist) nivo 2 in strokovnjak Biosignature modulacije nivo 2. Za več informacij o mojemu delu, kliknite tukaj.
Poliquin Performance Specialist
Poliquin Performance Specialist
ICANS

Morda te zanima tudi