TOP 3 prehranska dopolnila za ženske

prehranska dopolnila

Ogromno se govori o prehranskih dopolnilih in premalo o tem, zakaj bi sploh bila primerna za ženske. Vemo, da predstavnicam nežnejšega spola zaradi menstrualnega cikla nihajo tudi potrebe telesa po določenih hranilih. Nekatere v določenih fazah izkusijo zaprtje, napihnjenost, zadrževanje vode v telesu, nihanje energije, slabše razpoloženje, utrujenost in prenajedanje. Poleg uravnovešene prehrane si lahko vsaka ženska pomaga tudi s kvalitetnimi prehranskimi dopolnili, kot so probiotiki, ki nam pomagajo preprečiti napihnjenost, lažje odvajanjati in celo dvignejo razpoloženje.

Probiotiki

V našem črevesju živi med 300 in 1000 različnih vrst mikroorganizmov in od tega je kar 99 % bakterij (probiotikov), katerih je med 30 in 40 vrst. Debelo črevo vsebuje največjo bakterijsko raznolikost v človeškem telesu in marsikaj lahko to raznolikost zniža. Med te vzroke sodijo nepravilna prehrana, stres, hormonsko neravnovesje, antibiotiki, težke kovine in paraziti.

Se pa pogosto tudi zgodi, da se v našem tankem črevesju razrastejo bakterije, ki jih tam ne želimo. Tanko črevo je zelo sprejemljivo za dodajanje probiotikov, debelo črevo pa ni. Zato je potrebno izbirati prave vrste bakterij, ki lahko prestanejo pot iz ust do konca debelega črevesja in po poti naredijo veliko dobrega.

Le okoli 10-20 % zaužitih probiotikov prispe do debelega črevesja. Hipotetizira se, da bi naj visok maščobni delež v živilu (mleko, čokolada) branil probiotike pred želodčno kislino in žolčem. En način obrambe pa je tudi primerna mikrokapsula, ki jo ima tudi ProFlora.

Zaužiti probiotiki iz katerih koli prehranskih dopolnil se na žalost ne obdržijo v našem črevesju, ampak preprečujejo slabim bakterijam do razrasta in delovanja. V primeru nebalansov v črevesni flori, nam probiotiki lahko pomagajo urediti ravnovesje.

Omega 3

Kako znižati odvečne kilograme? S povišanjem omega 3 maščobnih kislin (DHA, EPA) v prehrani. Namreč, naše telo si želi hrane dokler mu ne zadostimo z dovoljšno količino aminokislin in omega 3 maščobnih kislin. S povišanjem omega 3 v prehrani bomo tako dosegli znižan apetit, kar nam v obdodju dietiranja zelo koristi.

Dobre učinkovine omega 3 maščobnih kislin pa ne segajo le v izgubo maščob, so tudi gradniki možganov (predvsem DHA). Torej nas branijo tudi pred kognitivnim upadanjem in depresijo. A uživanje rib, lanenih in konopljinih semen ni dovolj. Težava z rednim uživanjem rib nastane zaradi visokih vrednosti težkih kovin v ribah, ki se lahko nalagajo v našem maščobnem tkivu. Izvor omega 3 iz rastlinskih virov pa ni zadosten zaradi zelo nizke pretvorbe v nam uporabne omega 3 maščobne kisline (le 4 %).

Raziskave kažejo, da je potrebno vnašati veliko višje količine omega 3 maščobnih kislin, saj visoko povišanje omega 3 v krvi (v raziskavi za 200 %) ne pomeni hkratnega visokega povišanja omega 3 tudi v možganih (v raziskavi le za 28 %). Za optimalno delovanje možganov je tako potrebno uživanje vsaj 2 g DHA dnevno, ena kvalitetna riba pa jih ima okoli 100 mg.

EAA

Kot sem že omenila je za naše telo zelo pomemben vnos omega 3 maščobnih kislin in aminokislin. Naše telo bo zahtevalo hranila dokler ne bomo vnesli dovolj teh mikrohranil. EAA so esencialne aminokisline, ki jih telo ne more ustvariti samo, lahko pa jih vnesemo v telo skozi prehrano. Teh aminokislin je 9 in med njimi so 3 razvejane aminokisline (BCAA).

Ženske imamo lahko v času pred menstruacijo (in včasih tudi med ovulacijo) glavobole ali pa se počutimo slabotne. Tukaj nam na pomoč priskoči zadosten vnos aminokislin, ki jih lahko dobimo iz beljakovinskih živil. Velikokrat se zgodi, da ženske pojemo premalo beljakovin, torej posledično naše telo ne dobi dovolj aminokislin, ki so gradniki naših celic, encimov, hormonov in živčnih prenašalcev.

Če ste se kdaj vprašali, kako lahko umilite lušte po sladkem in prenajedanje, je odgovor v povišanju aminokislin. V primeru slabega počutja v lutealni fazi menstrualnega cikla, se priporoča vsaj vnos levcina, če ne kar vseh esencialnih aminokislin.

Vedno bolj razširjeno je tudi delno postenje in v primeru treninga na prazen želodec, se priporoča za ženske vnos EAA, saj z dodajanjem vseh 9 esencialnih aminokislin pomagajo telesu pri obnovi.

Če športaš ali ne, so prehranska dopolnila lahko zelo dobro orodje za lajšanje vsakdana. Nenehen stres še iz naših teles dodatno izločuje ključna mikrohranila in ni čudno, da so pomanjkanja hranil tako pogosta.

Za še 2 dodatni, za ženske priporočljivi, prehranski dopolnili pa skoči na moj blog. Poskrbi zase.

Anja Kikl, coachinja za dobro počutje žensk

www.akcoaching.si

Ne spreglej kategorij z ostalimi koristnimi nasveti, naše spletne trgovine in spletne strani naše nove blagovne znamke 

Vitja Sikošek
Vitja Sikošek
Sem Vitja Sikošek, strokovnjak na področju Biosignature modulacije in treningov z utežmi. V zadnjih 25 letih sem pomagal več kot 1000 posameznikom pri preoblikovanju telesa ter izboljšanju zdravja in počutja. Svoje znanje redno izpopolnjujem na izobraževanjih, kar potrjuje tudi preko 15 pridobljenih certifikatov, med katerimi najbolj izstopata PICP (Poliquin performance specialist) nivo 2 in strokovnjak Biosignature modulacije nivo 2. Za več informacij o mojemu delu, kliknite tukaj.
Poliquin Performance Specialist
Poliquin Performance Specialist
ICANS

Morda te zanima tudi